بودجه سال ۹۵ شهرداری اراک با یک رقم واقعی محقق می‌شود

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از روابط عمومی شهرداری اراک، محمد شریفی در خصوص بودجه سال ۹۵ شهرداری اراک اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه سال گذشته در ارتباط با تامین تسهیلات و درآمد با موانعی روبرو شد لذا در بودجه سال آتی با در نظر گرفتن ناموفق بودن سال گذشته نگاه به بودجه ویژه و واقعی‌تر شده، همچنین قوانین حاکم بر کشور، تکیه بر تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی، پرهیز از هزینه‌های غیرضروری و توجه به بخشنامه بودجه سال ۹۵ موجب شد تا بودجه به این شکل فعلی ظاهر شود.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری با مبلغ ۴۰۱ میلیارد تومان به شورای اسلامی تحویل داده شد و طی دو هفته گذشته شورا وقت تمامی کمیسیون‌ها در اختیار کمیسیون بودجه جهت بررسی مبلغ پیشنهادی اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: به طور کارشناسی و تخصصی بودجه در حال بررسی می‌باشد تا این مهم هرچه سریع‌تر به انجام رسد و پس از تصویب شورای شهر به فرمانداری ارسال گردد که تا نیمه اسفندماه به شهرداری تحویل داده شود.

شریفی اظهار داشت: تاکنون در بررسی‌های به عمل آمده ردیف‌های درآمدی و خدماتی اداری انجام شده و به اتمام رسیده و در بخش عمرانی سال گذشته ارزیابی می‌شود و اولویت سال آینده از نظر هزینه مشخص می‌گردد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک، در خصوص رویکرد شورا در ارتباط با تصویب بودجه با توجه به شرایط کشور گفت: با نگاه به اقتصاد مقاومتی، بخش هزینه‌های جاری کاهش داشته که امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۶۵ درصد در بخش عمرانی و همچنین ۳۰ تا ۳۵ درصد اعتبار در بخش اداری و جاری مطابق با قوانین در نظر گرفته شده است و مقرر گردید پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به پایان رسد از جمله تقاطع‌های غیرهمسطح در دست احداث و پروژه تملکات و بازگشایی معابر و تعریض تعداد مشخصی از معابرسطح شهر اجرایی گردد.

شریفی اظهار نمود: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اجرای چند بلوک مهم از پروژه ۵۵ متری باشیم و این مژده‌ای باشد برای شهروندان صبور اراکی که طی سال‌های گذشته در ارتباط با این طرح دچار مسایل و مشکلات بسیاری شدند.

وی اظهار داشت: در بودجه سال ۹۵ این پروژه جزء تبصره بودجه در نظر گرفته شده که در صورت تحقق در متمم بودجه انجام می‌شود تا بی‌دلیل بودجه افزایش داده نشود، لذا از طریق اوراق مشارکت و تسهیلات همچنین اعتبار درون بودجه پیش‌بینی شده که شهرداری مکلف می‌شود پروژه را عملیاتی نماید و حداقل یک بلوک آغاز شود تا شاید مرهمی باشد بر زخم کهنه شهروندان اراکی بعد از سال‌ها که با این پروژه درگیر هستند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک افزود: در بخش زیباسازی و مبلمان شهری پیش‌بینی‌های خوبی شده همچنین نسبت به گذشته رشد قابل توجهی را شاهد خواهیم بود، همچنین در حوزه فضای سبز مقرر گردید پارک‌های نیمه تمام بازسازی گردد و سایر بوستان‌ها نیز بهسازی و مرمت شوند، در ارتباط با بوستان بانوان نیز گفتنی است؛ این بوستان محل مناسبی برای بانوان خواهد شد و امکانات مکفی به آن نیز اضافه می‌گردد.

شریفی عنوان نمود: در سال پیش رو پروژه عمرانی جدیدی برای شهرداری پیش‌بینی نشده چرا که تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در ارجحیت قرار دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک، خاطرنشان ساخت: به طور کلی بودجه ۴۰۱ میلیاردی شهرداری حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد تغییر و افزایش خواهد داشت و انتظار می‌رود با این افزایش تلاش مجموعه شهرداری و راهکارهای در نظر گرفته شده ردیف درآمدی نیز متقابلا بالا رود و به ازای آن نیز فعالیت‌های عمرانی افزایش داشته باشد.

شریفی اظهار داشت: اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اراک معتقد هستند شهرداری با منابع و امکاناتی که دارد همچنین با تغییر ساختار اداری و تکمیل نیروی انسانی متخصص و برنامه مدون بهتر از این می‌تواند بودجه پیشنهادی داشته باشد، البته تاثیر اعتماد دو سویه و مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض و بدهی‌های گذشته بسیار موثر خواهد بود با سرمایه‌گذاری در مقوله فرهنگ می‌توان ارتباط دو سویه مردم و شهرداری را تقویت نمود که در نهایت به نفع شهرمان خواهد بود.

وی ضعف شهرداری در ممیزی املاک را از مسایلی عنوان نمود که در اخذ به موقع عوارض نوسازی ساختمان اثرگذار است که با رفع آن می‌توان شاهد مشارکت بیشتر شهروندان بود.

شریفی در ارتباط با ساماندهی نیروی انسانی فعال در مجموعه شهرداری بیان کرد: اعضای شورای شهر موافق ساماندهی پرسنل شرکتی شهرداری هستند تا از بلاتکلیفی خارج شوند و با حس تعلق خاطر و امنیت شغلی بیشتری فعالیت نمایند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک ضمن قدردانی از زحمات شهردار و مجموعه شهرداری کلانشهر اراک اظهار داشت: امیدواریم در شرایط پسابرجام و با برگزاری انتخابات، تغییرات مثبت در کشور ایجاد شود و متقابلا شاهد تغییرات رو به جلو در استان و همچنین شهرداری اراک نیز باشیم.

وی گفت: به طور کلی رونق اقتصادی در کشور موجب بالا رفتن سطح رفاه شهروندان خواهد شد و ارتباط مستقیمی بین این دو عامل برقرار است.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.