شیوه های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی اراک

به گزارش اخبار روزاه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، شور و اشتیاق هواداران نامزدها در ستادهای تبلیغاتی هر روز بیشتر می شود و نصب بنرهای بزرگ از چهره نامزدها همراه با پخش سرودهای انقلابی در ستادهای دایر ، حال و هوای شهر را انتخاباتی کرده است.
یکی از نامزد انتخاباتی حوزه اراک، خنداب و کمیجان در اقلام تبلیغاتی پخش شده ، تصویر خود را با ماسک در برابر دهان و بینی به نمایش گذاشته و در حاشیه این پوستر ها جمله « نفس با رنگ خاکستری» درج شده و در زیرنویس آن آمده است که تا زمانی که مشکلات مردم کمتر نشود و نفسی راحت نکشند ماسک را از صورت بر نخواهم داشت.
درج سوابق کاری و فعالیت های حرفه ای در زمینه های اجتماعی، پژوهشی و فرهنگی در اقلام تبلیعی نامزد ها از شیوه هایی است که برای جلب آرای مردم استفاده شده است.
انبوهی از شعارها و قول ها در بین تبلیغات نامزدها به چشم می خورد که نمونه آن وعده گسترش سیستم های حمل و نقل عمومی، انتقال واحدهای آلاینده به خارج از شهر، تصویب قوانین شهرسازی جدید با محوریت ایجاد شهر های امن، حل معضل آلودگی هوای اراک، مبارزه با فساد اداری، ارتقای جایگاه اجتماعی بانوان و توسعه سیباسی و مدنی است.
بهره گیری از شیوه های احساسی و روانشناختی در تبلیغات با ژست های مختلف از جمله شگردهایی است که در تصاویر تبلیغاتی محیطی در اراک به خوبی از ان بهره گرفته شده است.
یکی از نامزدهای انتخابات مجلس دهم با ژستی که در نگاه نخست بیننده را جلب می کند در پوستر تبلیغاتی خود مردم را به همدلی دعوت کرده و جمله با هم اراک را می سازیم را مطرح کرده است.
این نامزد در اقلام تبلیغاتی خود شعارهای پیگیری کاهش آلودگی هوای شهرستان اراک تا حصول نتیجه، حل معضل بیکاری از طریق مجلس، کمک در راستای تولید و احیای صنعت استان مرکزی به ویژه اراک، پیگیری و کمک برای به کارگیری مسئولان بومی را از مهمترین اهداف خود ذکر کرده و برنامه ۱۵ ماده ای را منتشر کرده است.
اقلام تبلیغی نامزدها تنها به پوستر و تراکت ختم نمی شود بلکه چاپ سررسید و تقویم، نوشت افزار با شعارهای تبلیغی از دیگر روش های نامزدها است.
پاکدستی، مجرب بودن، برنامه محوری، «تدبر، صداقت،تعهد و تخصص مساوی پیشرفت»، نظارت بر اجرای قانون و حسن جریان امور، مبارزه با مافیای قدرت و ثروت، مبارزه با فساد اداری و فساد اقتصادی، احیای دامداری و کشاورزی، حق بیمه و بازنشستگی برای روستائیان، طرح های ویژه برای آموزش و مهارت و اشتغال بانوان روستایی، درمان صد در صد رایگان برای روستاییان از جمله شعارهایی است که در اقلام تبلیغی برخی نامزدهای انتخاباتی دهمین مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب از آن ها بهره برده شده است.
برخی از نامزدها بر مستقل بودن تکیه کرده اند و در اقلام تبلیغاتی خود مردم را فراتر از هر جناحی دانسته اند، فردای بهتر با انتخابات برتر، رفاه ملی ، توسعه سیاسی و تقویت جامعه مدنی را به عنوان دستاویز تبلیغی به کار گرفته اند.
نصب اقلام تبلیغی بر بدنه خودروها و حرکت آن در سطح شهر، نصب پوسترهای نامزدها به درختان و تیرهای چراغ برق، ارائه برنامه های مجزا برای مشکلات کشاورزی و آب و حوزه زنان از دیگر روش هایی است که در تبلیغات این دوره از انتخابات به صورت عمومی ملموس است.
در استان مرکزی ۳۴۴ داوطلب برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که هم اکنون ۱۷۵ نامزد در گردونه رقابت ها حضور دارند و تعداد نامزدهای انصرافی در شش حوزه انتخابیه اصلی این استان به ۲۷ نفر رسیده است.
از استان مرکزی با جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت هفت نماینده راهی خانه ملت می شوند که دو نفر آنان از اراک، کمیجان و خنداب هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.