برگزاری دومین آزمون جامع استانداردهای مهارتی کاردانش ‌استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حسین شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به برگزاری این آزمون در ۹ مردادماه امسال، اظهار داشت: آزمون جامع هماهنگ استانداردهای مهارتی فرهنگ و هنر سال تحصیلی ۹۴-۹۳، ‌۹ مردادماه امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون امسال با حضور ۶۵۳ نفر شرکت‌کننده در آزمون کتبی برگزار می‌شود که تعداد شرکت‌کنندگان مرد در این آزمون ۵۰۶ نفر و شرکت‌کنندگان زن‌ ۱۴۷ نفر را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در آزمون عملی نیز ۶۳۶ شرکت‌کننده شرکت دارند که از این تعداد ۴۹۲ نفر را مرد و ۱۴۴ نفر را شرکت کنندگان زن تشکیل می‌دهند.

شاکری با اشاره به برگزاری آزمون به‌صورت هماهنگ در سراسر کشور گفت: در آزمون جامع که در مرداد ماه برگزار می‌شود، تمام فراگیران ورودی مهر و دی ماه سال تحصیلی ۹۳-۹۴ که تا زمان برگزاری آزمون استانداردهای مهارتی خود را در مراکز مهارت آموزی تمام کرده‌اند شرکت دارند.

وی افزود: در این آزمون جامع تمامی غایبان و مردودان خرداد و شهریور سال ۹۳ که حداقل در یکی از آزمون های سال ۹۳ شرکت کرده باشند، مجاز به شرکت در آزمون جامع مردادماه ۹۴ هستند و می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: آزمون نظری و عملی مهارتی کار و دانش، تحت نظارت وزارت ‌ارشاد ‌هم‌زمان با سراسر کشور از ۷ مرداد‌ماه تا ۹ مردادماه در استان مرکزی برگزار می‌شود.

شاکری با اشاره به ملاک‌ و مبنای طراحی سئوال و پرسشنامه آزمون جامع(پایان دوره) آموزش‌های مهارتی گفت: در این آزمون تنها سرفصل‌ها و استانداردهای مصوب مجموعه هشتم وزارت آموزش و پرورش مبنای طراحی سئوال و پرسش‌نامه است.

وی افزود: نخستین دوره آزمون ادواری در۱۴ رشته مهارتی کاردانش در ۲ بخش نظری وعملی به صورت هم‌زمان با سراسر کشور در رشته های گرافیک رایانه، چهره‌آرایی و چهره‌سازی، تصویربرداری، عکاسی، تولید چند رسانه‌ای، طراحی صفحات وب، تصویرسازی کامپیوتری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: آزمون عملی هنرجویان کار و دانش ۶ تا ۸ مردادماه در ۲ نوبت صبح و عصر در مجتمع دیجیتال فرهنگسرای آئینه اراک و آزمون نظری ساعت ۱۰ صبح روز جمعه نهم مردادماه در محل هنرستان شهید رجایی اراک برگزار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.