برگزاری نخستین نشست کارگروه تخصصی ورزش استان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، سعید ملکی ظهر امروز در نخستین نشست کارگروه تخصصی ورزش استان اظهار کرد: ورزش به عنوان پدیده‌ای اجتماعی مطرح است که تاثیرات آن بر تمامی عرصه‌های جامعه مشهود بوده و امروز نبود امکانات ورزشی در حاشیه شهرها به شدت نگران کننده است.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی، شادابی و تندرستی از بارزترین اثرات ورزش بر اجتماع است، تصریح کرد: کارگروه تخصصی ورزش استان زیرمجموعه کارگروه اجتماعی است که باید چهار بار در سال در راستای تدوین برنامه‌های نوین در ورزش برگزار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: در حال حاضر در ۱۲ شهرستان استان ادارات ورزش با ۴۶۵ هیئت ورزشی فعالند که از این تعداد ۴۵ هیئت در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌ها مستقر هستند.

ملکی ادامه داد: همچنین هم‌اکنون ۴۵۰ باشگاه فرهنگی ورزشی در سطح ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی در حال فعالیت هستند که در رشته‌های مختلف به ارائه خدمات ورزشی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه وجود ۱۵۰ مکان ورزشی در استان مرکزی نشانگر شرایط خوب استان در زمینه اهتمام به ورزش است، ادامه داد: هم‌اکنون ۱۸ زمین چمن، ۱۷ استخر ورزشی و ۵۵ پروژه ورزشی نیمه‌تمام وجود دارد که باید برای پیشرفت فیزیکی آنها بیشتر فعالیت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: استان مرکزی در سال گذشته در ورزش همگانی رتبه دوم کشور را به دست آورد و توانست عنوان پایتخت ورزش زمستانی را به خود اختصاص دهد، همچنین براساس گزارش فدراسیون ورزش روستایی و عشایری ، استان در زمینه ورزش روستایی از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است و در ۱۱ رشته ورزشی از جمله غریق نجات، ژیمناستیک، ورزش همگانی و … رتبه‌های برتر کشور را دارد.

به گفته وی، ۳۱ ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی از جمله هاکی، معلولان و جانبازان، تیراندازی، کبدی، والیبال، هندبال، سپک‌تاکرا و تیراندازی با کمان و چهار مربی از استان مرکزی در اردوهای آماده‌سازی تیم ملی به منظور حضور در مسابقات آسیایی کره جنوبی که شهریورماه و مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، حضور دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: امروز سنگ محک ورزش در کشور فوتبال است و از استانی که دارای تیم فوتبال باشد به عنوان استان موفق یاد می‌شود ، البته اخیراً شرکت آلومینیوم‌سازی اراک هدایت تیم فوتبال لیگ دسته دو را بر عهده گرفته است که امید می‌رود بتوانیم در این عرصه ورزشی نیز موفق عمل کنیم.

به گفته وی، هم‌اکنون ۴ هزار و ۵۰۰ مربی و ۲ هزار و ۴۰۰ داور رسمی از استان در کشور فعالیت دارند.

ملکی با اشاره به اینکه این استان در ورزش دستگاه‌های دولتی موفق عمل کرده است، گفت: ورزش استان مرکزی در مقایسه با دیگر استان‌های کشور در شرایط خوبی به سر می‌برد و باید برای ارتقای این جایگاه بکوشیم.

وی افزود: با توجه به ادغام سازمان جوانان با اداره ورزش توجه به ساماندهی امور جوانان، تعالی خانواده، مسکن، ازدواج، کار، هویت و مشارکت اجتماعی جوانان در عرصه‌های مختلف امری ضروری است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ضمن درخواست از صنایع به منظور حضور در کارگروه تخصصی ورزش گفت: صنایع می‌توانند با راه‌اندازی اماکن ورزشی هم بر سرانه ورزش استان بیفزایند و هم ضمن ارائه خدمات به کارکنان به سایر اقشار نیز خدمات ورزشی ارائه کنند.

ملکی تصریح کرد: نیمی از جمعیت ورزشی استان در اراک هستند و در حال حاضر سرانه ورزشی این شهر ۱.۳۴ متر است، ولی آنچه مورد استفاده قرار می‌گیرد زیر ۰.۸ است لذا استانداری باید دستگاه‌ها را به ارائه خدمات ورزشی به اقشار عمومی در اماکن ورزشی خود ملزم کند.

وی بر لزوم ایجاد انجمن خیرین ورزشی و ایجاد صندوق حمایت از ورزش استان در تمامی حوزه‌‌ها تاکید کرد.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930423001231#sthash.P7Gma2ss.dpuf

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.