نگاهی به سه نشریه محلی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، هفته نامه راوی استان مرکزی عنوان برجسته خبری شماره ۵۹۲ خود رابه ‘انجام دیرهنگام سنت حسنه ازدواج و آسیب شناسی شرایط فرهنگی جوامع مختلف ‘اختصاص داده است.

در این مطلب که به قلم ‘افسانه مهدوی ‘ نوشته شده، آمده است: سن ازدواج یکی ازشاخصه های مهم برای ارزیابی میزان سلامت و بهداشت جسمی و روانی افراد یک جامعه محسوب می شود.

این نشریه محلی ادامه داده است: روند صعودی سن ازدواج منجر به افزایش آسیب های اجتماعی هنجارو عرف شکن خواهد شد.

مهدوی در دنباله مطلب خود آورده است: پاسخگویی به نیازهای عاطفی بزرگترین دستاود ازدواج است که به سلامت شخصی فرد می انجامد.

معلولان چشم انتظار کلید مسکن به قلم ‘طاهره قهیه ای ‘ ازدیگر عناوین مهم نشریه محلی راوی است.

در این مطلب آمده است: معلولان به سبب شرایط خاص فیزیکی نیازمند مسکن مناسب هستند و رسیدگی به مشکلات این قشر، باید در اولویت کار مسوولان قرار گیرد.

قهیه ای در دنباله این گزارش خبری از قول معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی بهزیستی استان مرکزی آورده است: هف اصلی از اجرای طرح مسکن معلولان خانه دار شدن آنان و زنان بی سرپرست و بدسرپرست است.

حاج دایی ادامه داده است: برخی از پروژه ها ی این افراد با پیشرفت ۷۰ درصد تا پایان سال با رعایت اولویت بندی تحویل مددجویان می شود.

‘برگزاری همایش ملی غار پاک در دلیجان، ماشین سازی اراک قهرمان مسابقات کشتی فرنگی استان مرکزی، سه کشته و زخمی ناشی از حوادث رانندگی در استان مرکزی و خشکسالی تهدید ۷۰ درصد از تالابهای کشور’ از دیگر عناوین خبری هفته نامه روای استان مرکزی است.

هفته نامه راوی با مشی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با مدیر مسوولی و صاحب امتیازی’حسین مهدوی’ منتشر می شود.

**** هفته نامه نامه امیر استان مرکزی یکی از عنوانهای شماره ۵۱۰ خود را به ‘ سهم خواهی جدایی ساوه از استان مرکزی ‘ اختصاص داده است.

این هفته نامه به نقل از مشاور امورایثارگران نهاد ریاست جمهوری و فعال سیاسی ساوه ‘حجت الاسلام سعید آگاه’ نوشته است: بحث جدایی ساوه از استان مرکزی با هدف سهم خواهی از مدیریت استان و شهرستان صورت گرفته است.

در ادامه این مطلب آمده است: این خواسته مردم ساوه نیست و مردم این خطه تنها خواسته شان با توجه به رشد جمعیتی شهرستان؛ رشد متوازن و گسترش امکانات در شهرستان است.

این هفته نامه درمطلبی با عنوان ‘ ۷۰ درصد از پروژه های مسکن مهر استان مرکزی دچار مشکل است’ از قول استاندار مرکزی در جلسه شورای مسکن استان نوشته است: متاسفانه با توجه به شرایط تورمی که برکشور حاکم است هرچه این پروژه ها دیرتر به بهره برداری برسد شاهد مشکلات بیشتری خواهیم بود.

مقیمی دردنباله این مطلب ادامه داده است: بنیاد مسکن دربازسازی منازل مسکونی بسیار عقب است و عملکرد بانکها در دادن اعتبارات مسکن مهرو ازدواج جوانان کوتاهی کرده است.

‘شورای شهر به دنبال تسهیل روند سرمایه گذاری در اراک، جدیت در ایجاد پایگاه امداد هوایی استان مرکزی، دریافت کارمزد، عقب گرد بزرگ در سیستم بانکی’ از دیگر عنوان های این نشریه است.

نشریه هفتگی نامه امیر به صاحب امتیازی و مدیر مسوولی’ ابوالفضل نیک عهد’ با مشی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در استان مرکزی منتشر می شود.

***روزنامه عطریاس استان مرکزی در صفحه اول شماره ۵۱۸ خود با درج خبری با عنوان’ افزایش حساسیت آزمایشگاههای سلامت شیر ضروری است’ آورده است : بارمیکروبی و تقلبهای شیر تحویلی به ایستگاهها و کارخانه های مواد لبنی موضوعی است که بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران بخش کشاورزی، دام وبهداشت استان برآن اذعان دارند.

این نشریه از قول کارشناس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان افزوده است: بار میکروبی شیر خام در استان مرکزی بالا است و در شرایط معمول شیر جمع آوری شده در ایستگاهها نباید بیشتر از۲۴ ساعت بماند ولی گاهی این زمان به ۴۸ ساعت نیز می رسد که همین عامل سبب کاهش سلامت شیر می شود.

‘ یاسین عباسی’ در این مطلب ادامه داده است: آزمایشگاههای ایستگاههای شیر به قدری مجهز نیستند که بتوانند وضعیت سلامت شیرهای مختلف جمع آوری شده را به طور کامل سنجش کنند.

‘بررسی مشکلات واحد های صنعتی با حضور معاون امور زیربنایی معاون اول ریاست جمهوری در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان مرکزی ‘ از دیگر عناوین خبری روزنامه عطریاس است.

این روزنامه از قول ‘آرزو ترشابی ‘ آورده است: رویکرد دولت برای خارج شدن از وضعیت رکود تورمی، مشارکت و حمایت از بخش خصوصی است.

در ادامه این مطلب اضافه شده است: حضور هدفمند و فعال بخش خصوصی به منظور کمک به خروج از رکود اقتصادی لازم است و باید موانع و مشکلات دست به گریبان تولید در سراسر کشور رفع شود.

این نشریه افزوده است: برای رسیدن به این خواسته اقدامات قابل توجه و جلسات گوناگونی با بازرگانان و فعالان بخش خصوصی در نظر گرفته شده است و در دو روز حضور در استان مرکزی با اتاق اصناف استان و فعالان عرصه صنعتی و تولیدی ملاقات انجام خواهد شد.

‘نواخته شدن زنگ عاطفه ها در ۱۶ مهرماه در استان مرکزی، کاهش ۵۰ درصدی روزهای ناسالم در کلانشهر اراک، ایجاد دو هکتار فضای سبز در دشت شازند و فعالیت بی نتیجه چهارساله هیات شمشیربازی استان مرکزی’ از اهم عنوان های روزنامه عطر یاس در آخرین عنوان منتشره است.

روزنامه عطر یاس استان مرکزی با مشی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به صاحب امتیازی و مدیر مسوولی ‘داود باقری’ منتشر می شود.

هم اینک ۵۴ نشریه محلی در قالب روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه، فصلنامه و سالنامه در استان مرکزی مجوز رسمی انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند که ۴۲ نشریه چاپ می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.