انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی اراک و اتاق بازرگانی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان‌مرکزی گفت: به منظور ارتقاء و افزایش بهره‌وری در صنایع استان و همچنین استفاده از نخبگان این عرصه تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی اراک و اتاق بارزگانی، صنایع و معادن کشاورزی منعقد شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، علیرضا نظام آبادی پیش ازظهر امروز در جلسه همکاری دانشگاه آزاد با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی اراک که به میزبانی دانشگاه آزاد برگزار شد اظهار داشت: اولویت مهم این دانشگاه همکاری با صنایع و نهادهای استان است و در این راستا تفاهم نامه‌ایی با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی اراک منعقد شده است.

وی افزود: این تفاهم نامه باهدف استفاده مناسب از توانایی‌های دانشگاه با اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی اراک منعقد شده و گسترش و همفکری و همکاری‌های آموزشی پژوهشی در رابطه با حل مشکلات علمی تحقیقاتی از علل انقاد این تفاهم نامه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه توجه به ساختار جدید هیئت امنایی دانشگاه آزاد به سمت همکاری بیشتر با صنعت است گفت:دانشگاه آزاد با توجه به ماهیتی که دارد به عنوان یک اقیانوس است که نخبه‌های جوان بسیاری را در خود پرورش داده که اگر به درستی به کارگیری شود می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات را حل کند.

نظام آبادی تصریح کرد: همکاری این دو دستگاه یک تعامل دو سر برد برای هر دو طرف است که به نتیجه رساندن آن مستلزم تلاش بسیاراست و در این زمینه شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه می‌توانند با صنایع در اجرایی‌کردن طرح های صنعتی و فعالیت های اقتصادی بپردازند.

وی با اعلام آمادگی دانشگاه برای ورود به مسائل اقتصادی عنوان کرد: این دانشگاه بهتر و راحت‌تر از دانشگاه‌های دولتی که به بودجه دولتی وابسته هستند می‌تواند به صحنه‌های اقتصادی ورود یابند و با استفاده از سرمایه گذاری علمی دانش بنیان و درآمد زا هزینه‌های خود را تامین کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۸ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ۹۹ درصد دانشجویان دکترای استان در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند و معتقد هستیم هر دانشجوی مقطع دکتری باید مشکلی از استان را حل کند و سپس فارغ التحصیل شود و برای رسیدن به این مهم دانشگاه نیازمند بانک اطلاعاتی جامع است تا بتواند معضلات صنایع، ادارات و دستگاه های دولتی وغیردولتی را با کمک آن حل شود.

نظام آبادی ادامه داد: با انعقاد این تفاهم نامه مقرر شد استادان و دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی از نزدیک از صنایع دیدن کرده و مشکلات صنعت را لمس کنند تا باارائه ایده‌های سازنده نسبت به درآمدزایی برای دانشگاه و ارتقاء سطح علمی صنعت اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه غرب کشور می‌تواند در همه حوزه‌های توسعه شهر و استان تأثیر گذار باشد افزود: براین اساس، پس از عبور از نسل اول و دوم دانشگاه‌های کشور که آموزش محور و پژوهش محور بودند، امروز دانشگاه آزاد مانند یک دانشگاه نسل سوم وارد حوزه کارآفرینی شود که این مهم نیاز به بسترهای لازم دارد که این بسترها دردانشگاه آماده شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.