آغاز اجرای طرح کمربند سبز شهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی، ˈ کیومرث محمودیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مطالعات اجرایی این طرح از سالها پیش انجام شده اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم تا کنون مسکوت مانده بود.

وی ادامه داد: پیش از این قرار شده بود تا هزینه این طرح زیست محیطی از محل اعتبارات کاهش آلودگی هوای اراک تامین شود ولی به دلیل نبود بودجه دولتی، این طرح با صرف اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط شهرداری اراک و با همکاری منابع طبیعی اجرا می شود.

محمودی اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی این طرح در منطقه چقا واقع در کمربندی شمالی اراک معین شده و در حال آماده سازی است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری نهال کاری شود.

وی، در خصوص پیشرفت فیزیکی طرحهای عمرانی شهرداری اراک نیز گفت: به دلیل کاهش دمای هوا و خسارت وارده به برخی از طرحهای عمرانی عملیات اجرایی برخی از این طرحها متوقف شده است.

او اظهار کرد: به دلیل نبود کیفیت لازم در زیرسازیهای انجام شده در پروژه های کمربندی جنوبی و پل میدان فراهان در دوره های گذشته و نیز کاهش شدید دمای هوا در ماههای اخیر، خساراتی به این دو پروژه وارد شده و ادامه عملیات عمرانی را با مشکل مواجه کرده است.

وی مجموع بودجه شهرداری اراک را برای انجام طرحهای مختلف سه هزار میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به بودجه پیش بینی شده و وجود طرحهای نیمه تمام ،پروژه های جدید دیگری در دستور کار شهرداری نیست.

رییس شوای اسلامی کلانشهر اراک اظهار کرد: ۹۰ درصد مصوبات شورای چهارم این کلانشهر با اتفاق آرا به تصویب رسیده است که این امر نشان از تعامل و همدلی اعضای شورا در پیگیری مسائل شهری است.

محمودی گفت: از آغازبه کار شورای چهارم تا کنون ۳۰۰ مصوبه در حوزه های برنامه ریزی، تملک و املاک و طرحهای عمرانی به تصویب اعضای شورا رسیده است .

وی با یادآوری سرمایه گذاری بخش خصوصی در کلانشهر اراک گفت:عمران و آبادانی شهر اراک بدون مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش غیر ممکن است و شورای چهارم می کوشد تا با تدوین مصوبات لازم زمینه ایجاد امنیت و تضمین سود معقول برای سرمایه گذار را فراهم کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.