هاشمی: کاهش ابتلا به بیماری‌های خاص در اراک مستلزم کاهش آلودگی هواست

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، فاطمه هاشمی رفسنجانی در این بازدید اظهار داشت: بودجه مربوط به بیماری‌های خاص در ردیف بودجه وزرات بهداشت دیده شده است و کمیته‌های استانی مسئول پیگیری این بودجه هستند که البته مبلغ مناسبی است و بیمارستان‌ها باید این اعتبار را فقط در این حوزه هزینه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه همه مشکلات ما مربوط به مسائل مالی نیست و بخشی از آن مربوط به عدم نظارت و سوء مدیریت است، افزود: مدت چندانی از احداث بیمارستان ولیعصر(عج) نمی‌گذرد و نباید وضعیت آن به این شکل باشد این امر به موضوع اعتبار برنمی‌گردد، ناشی از نبود مدیریت درست است.

 

هاشمی تصریح کرد: آلودگی هوای اراک بسیار بیشتر از تهران است اما، جامعه نسبت به آن آگاهی ندارد و مسئولان باید کاری کنند. امروز لازم است که مسئولان این امر را رسانه‌ای کنند. در حال حاضر هرچه دارو برای بیماران ام اس و سرطانی اختصاص دهیم قطعا با این شرایط آب و هوایی نتیجه‌ای نخواهیم گرفت و مشلکی حل نمی‌شود، تنها هزینه بسیار به مردم تحمیل می‌شود و در عین حال آمار بیماری‌ها بالا می‌رود.

 

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند و ۳۰ درصد با غربالگری مشخص می‌شود، اضافه کرد: همه اعلام می‌کنند که سونامی سرطان در راه است اما، باید راهکار مبارزه با آن مشخص شود. مسئولان باید فکر چاره‌ای برای وضعیت آب و هوا باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر نیاز است، مسئله به شورای امنیت ملی برده شود چراکه یکی از مباحث امنیت ملی بهداشت روانی و جسمی است و اگر به این امر توجه نشود قطعا امنیت ملی خدشه‌دار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.