اجرای مرحله سوم طرح «قرآن در خانه» در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حجت الاسلام محمد رضا شیفعی مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: این طرح در راستای توسعه و ترویج فرهنگ متعالی قرآن و آشنائی اجمالی خانواده ها با ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در سطح استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای این طرح ۴ هزار کتاب و فرم ثبت نام خانواده ها تهیه و در اختیار ادارات و نمایندگی‌های فرهنگی – تبلیغی تابعه قرار گرفت تا در بین مردم توزیع شود.

شفیعی در ادامه تقویت انگیزه‌های معنوی انس با قرآن کریم و ایجاد حلقه‌های قرآنی در خانواده ها را از اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: شیوه گام به گام، رعایت اصل حرکت از جزء به کل، ارائه یک جزءکامل قرآن کریم با ترجمه و مفاهیم با خط عثمان طه در هر مرحله، روان، زیبا و آسان بودن ترجمه آیات، رعایت اختصار در ارائه یک جمع‌بندی کلی از پیام‌های آیات قرآنی از دیگر اهداف این طرح است.

این مقام مسئول در پایان، طراحی سوالات چهارگزینه‌ای و اجرای مسابقات و اهدای جوایز، تداوم و استمرار طرح به صورت جز به جزء از ابتدا تا انتهای قرآن کریم، صدور گواهینامه آموزشی برای هر یک از قبول‌شدگان و صدور لوح تقدیر و هدیه برای هریک از برگزیدگان از جمله ویژگی‌های آموزشی این طرح بیان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.