سرپرست دانشگاه آزاد اراک: حماسه ۹ دی اوج لحظه‌شناسی ملت ایران بود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، علیرضا نظام‌آبادی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک و دبیر هیئت امنای استان مرکزی، ۹ دی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده کشاورزی این دانشگاه ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی، این روز را روز بصیرت و تجدید میثاق امت و ولایت خواند.

وی با بیان اینکه ۹ دی نمایانگر اوج بصیرت و آگاهی و لحظه‌شناسی ملت ایران بود و این مهم برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است، به موضوع توابین عاشورا و حادثه کربلا اشاره کرد و گفت: روز عاشورا روز بصیرت و لحظه‌شناسی یاران با وفای امام حسین(ع) بود.

نظام‌آبادی تصریح کرد: حماسه ۹ دی به‌عنوان شاخص و معیاری برای کشور است که نشان از شناخت لحظه‌ها، درک موقعیت‌ها و اطاعت از رهبری توسط ملت فهیم ایران اسلامی است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر هراتی، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات اراک در ادامه به بیان نکاتی از اخلاق و سیره عملی پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: پیامبر اسلام(ص) تأکید می‌کردند که هر کسی موظف است کاری را که به او محول شده است به بهترین شکل انجام دهد.

وی با ذکر حدیثی، قناعت، دوری از اسراف و تبذیر، رأفت و مهربانی و عدالت را از خصیصه‌های اخلاقی پیامبر اعظم(ص) ذکر و اظهار امیدواری کرد که توفیق بهره‌گیری از سیره عملی پیامبر گرامی اسلام(ص) را داشته باشیم.

یادآور می‌شود، در این مراسم، مهدی چنگیزی، عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی به‌عنوان رئیس جدید دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی اراک معرفی و از تلاش رضا وفایی‌شوشتری تقدیر به‌عمل آمد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.