رسیدگی مسئولان به مشکل بی‌حقوقی کارگران و بسته بودن کارخانه لوله صفا

۱۲۰۰نفراز کارگران شرکت نورد لوله صفا در ساوه که از تاریخ ۲۸ مهرماه در اعتراض به تعویق ۴ ماه حقوق معوقه دست از کار کشیده و متحصن شده‌اند، با ارسال نامه سرگشاده‌ای به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ساوه خواستار اقدام جدی مسئولان این نهاد کارگری در زمینه مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایلنا کارگران شرکت نورد لوله صفا در این نامه که رونوشت آن را به مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرمانداری ساوه، دفتر امام جمعه شهرستان و تشکیلات خانه کارگر ساوه ارسال شده‌است؛ با بیان مشکلات صنفی سه سال گذشته خود، آورده‌اند: کارگران شرکت نورد لوله صفا از ۴ ماه پیش حقوقی دریافت نکرده‌اند و کارفرما در واکنش به حرکت اعتراضی ۱۲۰۰ کارگر این واحد صنعتی از روز ۲۹ مهر ماه درهای کارخانه را به روی کارگران بسته است و تا به امروز از ورود آنها به داخل کارخانه جلوگیری می‌کند.

آنان تاکید کرده‌اند: ۱۲۰۰کارگر کارخانه لوله صفا با احتساب امروز ۱۷ روز است که به دلیل بسته شدن درب‌های ورودی کارخانه از سوی کارفرما و متوقف شدن فعالیت تولیدی آن بلاتکلیف شده‌اند و کسی تا به امروز پاسخگوی آنها نبوده است.

در ادامه این نامه، کارگران کارخانه نورد لوله صفا تصریح کرده‌اند: با وجود تجمعات متعددی که کارگران لوله صفا در اعتراض به تعویق افتادن پرداخت مزد، حق بیمه و سایر مطالبات صنفی خود درمقابل ساختمان فرمانداری و اداره کار و تامین اجتماعی شهرستان ساوه داشته‌اند اما تا به امروز نتیجه‌ای جز تعدیل جمعی از همکارانشان بدست نیامده است.

کارگران نورد لوله صفا در بخش دیگری از نامه خود از مسئولان بویژه مسئولان اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی در خواست کردند تا قضاوت کنند که چگونه خانواده‌های کارگران لوله ساوه می‌توانند در شرایط اقتصادی کنونی ۴ ماه را بدون دریافت حقوق و مزد سپری کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.