گودرزی: مطبوعات قیمت آگهی ها را بالاتر از تعرفه به دستگاه ها تحمیل نکنند

به گزارش مرکزی دیلی، ابراهیم گودرزی در حاشیه نشست ظهر امروز در حوزه دنیای رسانه و تعرفه آگهی ها در اراک به خبرنگار مهر گفت: با رعایت تعرفه مصوب، مطبوعات نیز متضرر نمی شوند.

وی ادامه داد: وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از مطبوعات است در این راستا رایزنی های کرده ایم و توانسته ایم تعرفه ای را با قیمت های کاملا به روز شده تهیه نماییم.

گودرزی اظهارداشت: حدود هشت سال بود که نمی توانستیم تغییراتی در روی تعرفه اگهی داشته باشیم و موفق نشدیم مصوبه ای از هیئت دولت در خصوص تعرفه ها داشته باشیم.

وی اظهار داشت :در نیمه دوم سال ۹۰ با یک تغییر روش که پیشنهادکردیم و توسط هیئت دولت نیز پذیرفته شد و از ابتدای سال۹۱ تعرفه ای را با قیمت هایی که کاملا به روز شده در اختیار همکاران مطبوعاتی خود قرار دادیم .

وی ادامه داد: در سال۹۲ طی رایزنی های انجام شده جهت اینکه درآمد مطلوبی برای مطبوعات فراهم نماییم ۱۰ تا ۱۵درصد افزایش قیمت تعرفه را داشته ایم.

مسئول اداره تمرکز و توزیع آگهی دولتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دغدغه ها ی این اداره کل را ایجاد راهکارهایی مناسب برای انجام و اجرای ماده ۸ دانست و گفت: در مورد ماده ۸ برای هدایت دستگاه ها و مطبوعات قرار بر این شد که اگهی های دستگاه های اجرایی به فرهنگ و ارشاد ارجاع داده شود و طبق توزیع منطقی و مناسبی اگهی توسط فرهنگ و ارشاد هر استان طبق تعرفه به نشریات و هفته نامه ها ارسال گردد.

وی با اشاره به موضوع ماده ۸ تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی درتهران مکلفند بر اجرای صحیح بند ۵ از ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت داشته و اگهی های دولتی که خارج از ضوابط و به طور مستقیم توسط مطبوعات دریافت و چاپ می شوند را بررسی و استخراج نمایند.

ضرورت دارد موارد تخلف منطبق با قیمت های مندرج در این تعرفه محاسبه و تا سقف دو برابر آن نسبت به اعمال ضریب کاهنده در یارانه نشریات اقدام شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.