خطبه های نماز جمعه دیروز اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نماز جمعه در مصلای اراک افزود: اقتصاد مقاومتی سیاست جدیدی در تار و پود نظام برنامه ریزی، روابط خارجی و رسانه ای به وجود می آورد و همه مردم و مسوولان باید دست در دست هم دهند تا همه احکام آن به خوبی اجرای شود.

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که ابرقدرت های دنیا در پی تحمیل خواسته خود بر ملت ما هستند، اقتصاد مقاومتی متکی بر ایجاد و تقویت ظرفیت های تولیدی و اقتصادی و زمینه ساز خود اتکایی و کاهش وابستگی کشور است.

مهمترین تاثیر اقتصاد مقاومتی در کشور جذب سرمایه ها است

 آیت الله دری نجف آبادی مهمترین تاثیرات اقتصاد مقاومتی در کشور را جذب سرمایه ها به بخش تولید و سودآوری و امنیت بالای سرمایه گذاری در این بخش عنوان کرد و افزود: به طور قطع ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی در برنامه ریزی و تصمیم سازی های کلان نیز تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در تمام بخش های کشور به تسهیل و روان سازی فعالیت ها و مقررات اقتصادی نیاز است، افزود: مقررات باید طوری تدوین و وضع شود تا زمینه گسترش حجم صادرات فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: استقلال امروز جمهوری اسلامی ایران در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برخاسته از اندیشه های والای اسلامی است که شهدا بالاترین تاثیر را در تحقق این اهداف در جامعه داشته اند.

اقتصاد مقاومتی در دو بعد درون گرا و بیرون گرا برنامه ریزی شده است

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در دو بعد درون گرا و بیرون گرا برنامه ریزی شده است ادامه داد: : بعد درونی آن با تکیه بر استعداد های، مدیریت، خلاقیت، کارآفرینی و ابتکار و بعد بیرونی آن با تکیه بر صادرات غیر نفتی و صادرات مواد پتروشیمی و جلوگیری از صادرات مواد اولیه پایه گذاری شده است.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی با استفاده از منابع و امکانات خدادادی کشور و نیروی انسانی متخصص می توانیم موفقیت اقتصادی کشور را تامین کنیم.

وی الگوی اقتصاد مقاومتی را ایرانی و اسلامی بودن آن عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اقتصادی که درون و تولید محور نباشد هر چند هم موفقیت هایی را طی کند اقتصاد توسعه یافته تلقی نمی شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه شعار ˈ ما می توانیم ˈعزم و اراده، تلاش و کوشش می خواهد خاطر نشان کرد: برای موفقیت بیشتر در عرصه اقتصادی باید تمامی مراکز علمی و دانشگاه ها با همکاری بخش خصوصی در کنار دولت فعال باشند و با تولید علم وفنآوری در کنار یکدیگر موجب پیشرفت کشور شوند.

ضرورت توسعه فضای سبز و کاشت درخت مطابق با اقلیم منطقه

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آلودگی هوای اراک به ضرورت توسعه فضای سبز و کاشت درخت مطابق با اقلیم منطقه تاکید کرد و گفت: برای کاهش آلودگی هوا در استان مرکزی باید پنج هزار هکتار زمین در نزدیکی شهرها به جنگل کاری و کاشت درختانی که به آب کمتری نیاز دارند اختصاص داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به درپیش بودن روز درختکاری و ضرورت اهتمام ویژه به این امر در کشور گفت: آیات و روایات متعدد موجود در دین مبین اسلام نشان‌دهنده توجه دین اسلام به درختکاری و طبیعت زنده است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: باید توجه داشت که محیط زیست و حیات آن، ضامن و زمینه ساز حیات بشر بر روی کرده خاکی بوده و زندگی بشری وابستگی مستقیم و انکارناپذیری به محیط زیست و منابع طبیعی دارد.

وی تصریح کرد: همانگونه که شهرها توسعه می یابد باید برای توسعه و گسترش فضای سبز و محیط زیست و منابع طبیعی در کنار زندگی بشری برنامه ریزی و تلاش کرد.

امام جمعه اراک با اشاره به اهمیت فضای سبز و درختان گفت: جنگل ها، درختان و گیاهان شش های تنفسی زمین بوده که سبب تنفس و پاکی هوای کرده زمین می شود.

باید برای توسعه درختکاری و فضای سبز برنامه ریزی مدون و استراتژیکی داشت

آیت الله دری نجف آبادی افزود: باید برای توسعه درختکاری و فضای سبز برنامه ریزی مدون و استراتژیکی داشت تا با دست به دست هم دادن زمینه توسعه و گسترش فضاهای زیست محیطی، درختکاری شده و فضاهای سبز را در جامعه زندگی بشری افزایش داد.

امام جمعه اراک با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۱۴ اسفند سالگرد کمیته امداد امام خمینی(ره) است و امام بسیار بر زندگی شرافتمندانه در حوزه محرومان تاکید داشتند که کمیته امداد برای ایستائی، ثبات و حمایت از اقتصاد خانواده‌های تحت پوشش و مقاومت در برابر ضربه‌های اجتماعی که ممکن است به آنها وارد شود، اقتصاد مقاوتی را بین خانواده‌های تحت پوشش مطرح کرد.

آیت الله دری نجف ابادی با اشاره به ضرورت ترویج خودکفایی در بین خانواده های تحت پوشش کمیته امداد به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای اجرایی افزود: مقدمه رسیدن به خودکفائی در ابتدای امر رسیدن به خودباوری است و این امر با کار جمعی محقق می‌شود.

مردم از اسراف و زیاده روی جلوگیری کنند

امام جمعه اراک افزود: یکی از کارهای بسیار مهم زندگی مؤمن که مورد تأکید خدا و رسول گرامی اسلام (ص) و ائمّه معصومین (ع) است که همیشه باید در لیست برنامه های ضروری او باشد، مسئله ی برآوردن حاجات مؤمنین و گره گشایی از زندگی آنهاست و اهمیّت این موضوع در حدّی است که پی بردن به آن از حد ظرفیت عقل آدمی خارج است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به نزدیکی سال نو و ایام تعطیل و ماه های جمادی الاول و جمادی الثانی و عزاداری حضرت زهرا(ص) و تاسیس کمیته امداد توسط امام راحل(ره) از مردم خواست از اسراف و زیاده روی جلوگیری کنند و درصورت توان به نیازمندان و ایتام کمک و آنان را تحت پوشش خود قرار دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.