آصفری: تخصیص اعتبار به استان مرکزی عادلانه نیست

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به شعار اعتدال گرایی دولت اظهار کرد: دولت در تخصیص اعتبار به استان مرکزی رویکرد اعتدال را رعایت نکرده  و توجهی هم نداشته است.

وی افزود: بیشتر بودجه دولت برای سه استان تهران، قم و گیلان در نظر گرفته شده که استان گیلان نیز به دلیل وجود محمدباقر نوبخت مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژهای نیمه تمام نیز بیشتر در این سه استان مورد توجه قرار گرفته و استان های دیگر نتوانسته اند از سهم مناسبی از اعتبارات برخوردار باشند.

وی با اشاره به لزوم برخورد منصفانه برای تخصیص بودجه گفت: اعتبار تعلق گرفته به استان مرکزی یکی مسائلی است که نمایندگان استان مرکزی نسبت به آن گلایه دارند و دولت برای اختصاص بودجه ای منصفانه برای استان به درامدهای بالای استان توجه می کرد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه های نیمه کاره ای در استان وجود دارد مانند راه ها، بیمارستانف مرکز آموزشی و مراکز ورزشی که چندین سال از نیمه کاره ماندن آنها می گذرد و دولت قول هایی برای اولویت قرار گرفتن پروژه های نیمه کاره داده است.

وی تصریح کرد: امروز ما شاهد هستیم برای پروژه نیمه کاره ای در استانی که با جایگاه بودجه نویسی کشور مرتبط است با ۱۰ درصد پیشرفت حدود ۶۰۰ میلیارد ریال  اعتبار تخصیص داده شده است و در استان ما پروژه مهمی مانند بیمارستان ولیعصر(عج) اراک با ۴۰ درصد پیشرفت تنها ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

آصفری با اعلام گلایه از تخصیص اعتبار نامناسب به استان مرکزی گفت: یک نگاه درست، عملیاتی و معتدلی در تخصیص اعتبار به استان باید در نظر گرفته می شد که متاسفانه لحاظ نشد.

وی افزود: رویکرد دولت برای اولویت قرار داردن پروژه های نیمه کاره با ۸۰ درصد پیشرفت را نمی پذیریم زیرا نمونه هایی وجود دارد که با وجود ۱۰ درصد پیشرفت اعتبار بالایی براب تکمیل آن تعلق گرفته است و گفتار و عمل دولت همخوانی ندارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کل بودجه امسال دولت ۱۹۵۰ هزار میلیارد ریال است که منابع دارایی های بودجه از بخش های مختلفی مانند مالیات، دارایی ها، گمرکات، فروش نفت و میعانات نفتی، گاز و میعانات گازی و سرمایه گذاری ها تامین می شود.

وی با اشاره به رشد بودجه سال آینده گفت: نگاهی که به بودجه شده است یک نگاه رشد است و توجیه آن این است که این مقدار افزایش را از محل مالیات تامین کند.

آصفری افزود: اعتقاد داریم در میزان درآمدهای مردم تغییری ایجاد نشده که دولت بخواهد مالیات ها را افزایش دهد، اگر منظور دولت افرادی هستند که مالیات نمی دهند و از پرداخت مالیات فرار می کنند باید گفت که مالیات آنها این مبلغ و رقم نیست.

وی تصریح کرد: بهتر بود دولت در بحث بودجه فرمایش رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی را در نظر می گرفت ولی متاسفانه این نگاه در بودجه وجود ندارد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه خوشبینانه در بودجه کشور گفت: نگاهی خوشبینانه به درآمدهای بودجه کشور شده که با شرایط فعلی کشور و وجود تحریم ها مناسب و درخور نیست، بنابراین تامین این مبلغ به عنوان بودجه کشور کار دشواری است.

وی افزود: امسال تخصیص اعتبارات ۲۰ – ۲۵ درصد بوده که علت محقق نشدن صد در صدی اعتبارات تحقق نیافتن بودجه ۱۲۵۰هزار میلیارد ریالی دولت است.

آصفری تصریح کرد: افزایش بودجه توقعات را در کشور بالا می برد و تحقق نیافتن اعتبارات سبب معطل ماندن کارها می شود.

وی با اشاره لزوم لحاظ تحریم ها در بودجه گفت: اگر نگاهی عملیاتی و منطقی به بودجه می شد دولت می بایست ابتدا در بودجه تحریم ها را  لحاظ می کرد و بعد بودجه ای را در نظر می گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.