به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از برنا از اراک، دکتر کاوه فلک افلاکی افزود: فعالیت های شهرداری برای نوروز خوب و مناسب بود. چه درخصوص مراسم و جشن های عیدانه و چه در زمینه اِلمان های نوروزی بالاخص هفت سین کا ر شده در پارک ملت که ۴۰۰ مترمربع مساحت داشت و یکی از بزرگترین هفت سین های کشور بود همچنین “هفت سین سیار” که بازتاب و انعکاس خوبی داشت و در مواردی که اقدامات مناسب و عملکرد شفاف شهردار را ببینیم قدردان هستیم اما انتظارات ما بسیار فراتر از برنامه های عید نوروز است و مشکلات شهر با این نوع برنامه ها حل نمی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: حساسیت شورا بر نحوه عملکرد شهرداری در ایام نوروز زیاد بود و  مطالبه گری بالایی درخصوص افزایش سطح نشاط اجماعیِ شهروندان در این ایام داشت و طی چندین جلسه با شهردار و مدیران خدمات شهری، برنامه های شهرداری اراک برای نوروز مورد بررسی قرار گرفت.

فلک افلاکی در ادامه بیان کرد: ما در مواردی انتظار عملکرد بهتری از شهردار اراک داشتیم اما مشخصا درخصوص برنامه های نوروزی و بحث پرداخت حقوق کارکنان شهرداری شاهد اقدامات مناسبی بودیم چرا که طی مجمعی که به ریاست محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استانهای سراسر کشور برگزار می شود،  موضوع معوقات نیروهای شهرداری اغلب به عنوان موضوعی فراگیر در تمامی مراکز استانها مطرح می شود که غالبا هم به ندانم کاری مدیران گذشته باز می گردد. اکثر شهرداری ها مشکل مالی دارند و بدهکار نیروها و پیمانکاران خود هستند که اراک هم مستثنی از این موضوع نبود اما با این وجود؛ امسال شهردار موفق شد علاوه بر پرداختِ کاملحقوق پرسنل خود، ۵ میلیارد تومان معوقات قبلی را هم بپردازد.

وی گفت: زمانی که به آقای تاجران برای حضور در سمت شهردار رای دادیم به رزومه او و سابقه حضورش در شهرداری نگاه کردیم بنابراین انتظارات زیادی از ایشان داریم و منتظر کارهای بزرگ در شهر اراک هستیم که نمی توان گفت ایشان انتظارات ما را برآورده کرده اند.

دکتر فلک افلاکی افزود: تحقق بودجه، شفافیت در عملکرد و به ویژه اجرای برنامه های لیست امید از انتظارات ماست. اجرای برنامه هایی که لیست امید در زمان انتخابات برای اداره شهر ارائه کرد را تماما از شهردار خواهانیم، جدایی از اینکه اداره شهر کار سیاسی نیست اما برنامه های لیست امید، وعده های ما به مردم در زمان انتخابات است که باید اجرا شود.