امداد رسانی به سه هزار و ۲۳۸ نفر در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سه هزار و ۲۳۸ مسافر نوروزی از ۲۵ اسفندماه تاکنون توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی امداد رسانی شدند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، دکتر حسن طاهراحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت سه هزار و ۱۹۳ ماموریت اورژانسی و خدمات پیش بیمارستانی توسط تکنسین ها به مصدومان انجام شده است.

وی اظهار کرد: یک هزار و ۱۲۳ مصدوم در ۷۱۱ مورد حوادث رانندگی در تعطیلات نوروزی توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ۱۱۵ مداوا شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:۷۹۰ نفر از مصدومان به مراکز درمانی استان اعزام و مابقی مجروحان نیز توسط تیم های امدادی به صورت سرپایی مداوا شدند.
دکترطاهراحمدی افزود: ۹ نفر از مسافران در ایام تعطیلات نوروزی در جاده های استان مرکزی جان خود را از دست دادند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت: یک هزار و ۵۹۱ مراجعه کننده به مرکز درمانی ولی عصر (عج) اراک در طرح سلامت نوروزی به صورت سرپایی درمان شدند.
دکترحسین سرمدیان افزود: ارائه خدمات به سه هزار و ۱۶۰ مراجعه کننده بخش اورژانس، بستری شدن یک هزار و بیمار، ویزیت هفت هزار و ۹۰۱ نفر در درمانگاه بیمارستان، جراحی ۸۱۳ نفر در اتاق عمل، جراحی سرپایی یک هزار و ۳۷۹ بیمار از دیگر خدمات نوروزی است.
وی، ارایه خدمات آزمایشگاهی به چهار هزار و ۸۶ نفر، ۷۸۲ مورد سونوگرافی، ۲ هزار و ۸۳۲ مورد رادیولوژی، ۹۸۱ مورد سی تی اسکن، ۶۷۳ مورد نوار قلب از دیگر اقدامات انجام شده در مرکز آموزشی و درمانی ولیعصر(عج) اراک بوده است.
استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت با ۱۲ شهرستان دارای ۲۰ بیمارستان فعال با یکهزار و ۹۴۵ تخت مصوب و ۷۵۰ تخت فعال در قالب ۸۵ بخش درمانی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.