خطبه های نماز جمعه دیروز زاویه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام حسن باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه از این دو به عنوان دو نماد علمی و تأثیرگذار کشور یاد کرد و افزود: حوزه و دانشگاه به دنبال هدف مشترک تشکیل جامعه سالم و پیشرفته هستند.
وی اضافه کرد: در هر جامعه‌ای دو گروه علمای دینی و دانشمندان، الگویی برای سایر افراد جامعه هستند و وحدت بین حوزویان و دانشگاهیان موجب تداوم روند پیشرفت خواهد شد.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های شخصیت‌های برجسته دینی و مذهبی در طول چند دهه اخیر مانند امام راحل، شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح و نیز مقام معظم رهبری ارتباط دو نهاد ارزشمند علمی حوزه و دانشگاه بوده است.
وی از شهید دکتر محمد مفتح به عنوان نماد وحدت حوزه و دانشگاه یاد کرد و افزود: شهید مفتح مبتکر موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه بود و خدمات و مجاهدت‌های این شهید والامقام به این دو نماد علمی کشور، زمینه تقویت پایه‌های انقلاب و دفاع از ارزش‌ها را فراهم کرد.
خطیب جمعه زاویه در ادامه با محکوم کردن اقدامات ضد شیعی در کشور مالزی گفت: در این کشور شاهد اعمال سیاست‌های تبعیض‌آمیزی علیه جامعه شیعی هستیم.
وی ادامه داد: دولت این کشور اقدام به تشکیل پلیس ضد شیعه کرده است و وظیفه آن را برخورد قاطع با جامعه شیعی برشمرده که این اقدام بسیار تأسف‌انگیز و موجب تفرقه و از هر حیث محکوم است.
وی همچنین با اشاره به تحولات کشور سوریه نیز گفت: در کشور سوریه نیز شاهد تحولات جدیدی هستیم که بحران در این کشور را وارد مرحله جدیدی کرده است.
وی اضافه کرد: اخیرا رئیس سازمان سیا اعلام کرده است که غربی‌ها آشکارا به شکست در سوریه اعتراف کرده‌اند و تنها راه نجات آنان تعامل با دولت سوریه است و بهترین گزینه برای غرب ابقای بشار اسد در رأس این کشور است.
امام جمعه زاویه در ادامه با تشریح معنای آیه ۱۰ سوره ملک به بیان جایگاه عقل عاقلان در کلام پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) پرداخت.
وی نشانه عاقل بودن و رستگاری انسان را در سه عامل شناخت خوب خدا، اطاعت از خدا و صبر بر طاعت و اوامر الهی دانست.
حجت‌الاسلام باقری در پایان با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی خواستار برگزاری مراسم باشکوه عزاداری در این ایام شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.