خطبه های نماز جمعه دیروز اراک

به گزارش مرکزی دیلی وبه نقل ازخبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه مصلای اراک با بیان اینکه حماسه ۹ دی برای همیشه در اذهان ملت ایران ماندگار خواهد شد افزود: نهم دی سال ۸۸ تجلی وحدت و اتحاد در کشور بود که مردم بیزاری خود را از فتنه گران را اعلام کردند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: عده ای در کشور و در محدوده تهران، حرمت عاشورا، امام خمینی(ره)، رهبری و نظام را شکستند و کار آنها سبب شادکامی دشمنان و شکستن دل دلسوزان نظام شد.

وی تصریح کرد: در جریان فتنه ۸۸  رهبران فتنه زمینه خوشحالی و شادی بی بی سی، آمریکا و همه ایادی غرب را فراهم کرد اما حضور میلیونی مردم مسلمان ایران در تظاهرات ۹ دی که در طول سه دهه انقلاب بی نظیر بود بصیرت و دشمن شناسی ملت را بخوبی نشان داد.

حضور میلیونی مردم مسلمان ایران در تظاهرات ۹ دی که در طول سه دهه انقلاب بی نظیر بود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه این انقلاب با خون پاک صدها هزار شهید بیمه شده  است تصریح کرد: اجازه نمی دهیم کسی یا گروهی کوچکترین خدشه ای به این نظام که با خون دل به دست آمده وارد کند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به ضرورت عذرخواهی و توبه سران فتنه گفت: افراد و عناصری در داخل کشور در مقابل انقلاب و نظام ایستادند و هشت ماه به این کشور و ملت بزرگ ایران اسلامی ضربه زدند که باید از پیشگاه ملت بزرگ ایران اسلامی و مقام معظم رهبری عذرخواهی کنند.

وی به موفقیتهای ایران در سایه رهنمودهای رهبری اشاره کرد و گفت: پرتاب ماهواره و موفقیت ایران در دانش سلولهای بنیادین از سوی دانشمندان و حق غنی سازی در خاک ایران در توافق ژنو علی رغم مخالفت صهیونیستها به خاطر ایستادگی ملت ایران و مواضع هوشمندانه رهبر انقلاب حاصل شده است.

موفقیتهای ایران در سایه رهنمودهای رهبری

امام جمعه اراک با بیان اینکه امروز اسرائیل در دنیا منزوی شده است خاطرنشان کرد: در دوره های مختلف زمانی آمریکایی ها و اسرائیلی ها و متحدان استکباری آنها در غرب از گروه های ترور و جنایت و دیکتاتوری مانند منافقان و جنایت پیشگانی چون صدام حمایت کردند که با زوال و نابودی آنها دنیاشاهد رسوائی و بی آبرویی این دولت های جنایت پیشه است.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: دشمن با هدف از پادرآوردن ملت مقاوم، مبارز و مسلمان ایران اسلامی از هر حربه ای علیه ملت استفاده می کند درحالیکه خود بخوبی می داند این ملت بزرگ، به برکت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه اهل مقاومت و ایستادگی است و هیچگاه در برابر زورگویی مستکبران سرخم نمی کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ضرورت تلاش برای رسیدن به خودکفایی درکشور گفت: باید کشور را با تلاش و کوشش به سمت خودکفایی و بی نیازی به غرب و دیگر کشورها پیش برد چراکه این خودکفایی سبب خنثی شدن حیله و نقشه های دشمن برای ضربه زدن به این نظام مقدس اسلامی است.

وی به ضرورت پژوهش و کارعلمی در کشور اشاره و تصریح کرد: پژوهش که هفته ای که گذشت بنام این کار بزرگ علمی نامگذاری شده بود و در حوزه و دانشگاه برنامه های علمی قابل قبولی در این هفته به مرحله اجرا درآمد باید زیرساخت کارهای اجرایی کشور قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: مراکز علمی باید با جدیت و تلاش روزافزون خود، بومی کردن علم و بکارگیری استعدادها و ظرفیت های علمی کشور را در دستور کار خود قرار دهند.

وحدت میان حوزه و دانشگاه باعث آزاد اندیشی در فضای علمی کشور

امام جمعه اراک وحدت میان حوزه و دانشگاه را باعث آزاد اندیشی در فضای علمی کشور و ایجاد فضای باز برای تعامل و همفکری بیشتر میان جریانات علمی دانست و گفت: دانشجویان در دانشگاه ها و طلاب در حوزه های علمیه باید برای حفظ این وحدت بیش از پیش تلاش کنند.

آیت الله دری نجف آبادی تبادل اندیشه و یافته های جدید علمی را از روشهای عملی وحدت حوزه و دانشگاه ذکر کرد و افزود: بنابراین مسئولان دانشگاه و حوزه های علمیه باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله محمد مفتح عنوان کرد: شهید مفتح نیز مانند دیگر شهدای فرهیخته انقلاب اسلامی از شخصیت هایی بود که با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی گفت: اربعین روزی است که به همت امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) قیام اباعبدالله به ثمر نشست و این روز باید گرامی داشته شود.

محکوم کردن اقدام تروریستی کشتار ۱۵ تن از مهندسان ایرانی

آیت الله دری نجف ابادی تصریح کرد: سفر میلیون ها عاشق و دلسوخته اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به کربلای حسینی و زیارت امام حسین(ع) بیعتی دوباره با خاندان پاک رسول الله(ص) است.

وی افزود: گاهی زیارت حضرت(ع) با سفر به حرم مقدس ایشان است و کسانی که به زیارت امام حسین(ع) مشرف نمی شوند با زیارت و خواندن دعاهایی چون زیارت اربعین، عاشورا و امین الله از راهی دور به ساحت پاک سیدالشهدا و اهل بیت(ع) عرض ادب و سلام می کنند.

وی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی کشتار ۱۵ تن از مهندسان ایرانی در کشور عراق گفت: دشمنان باید بدانند که فعالیت جمهوری اسلامی در اجرای پروژه های نفت و گاز عراق با این اقدامات متوقف نخواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.