یکهزار و ۵۸ پایگاه جمع آوری هدایای جشن نیکوکاری در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، محمد مهدی ناصری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هفته نیکوکاری از دوازدهم اسفندماه آغاز می شود و طلیعه آن با نواخته شدن زنگ نیکوکاری در مدارس و استقرار ۷۷۵ پایگاه برای جمع آوری کمک های دانش آموزی است.
وی اظهار کرد: آئین های جشن نیکوکاری امسال در مدارس، مساجد، شبکه های محلی و بسیج طراحی شده و جشن عمومی نیکوکاری ۱۳در اسفند در سراسر استان و ۱۴ اسفند نیز در میعادگاه های نماز جمعه استان خواهد بود.
وی گفت: پارسال ۴۴ میلیارد ریال کمک نقدی و جنسی در جشن نیکوکاری استان جمع آوری شد و پیش بینی می شود میزان این کمک ها امسال از مرز ۵۰ میلیارد ریال بگذرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در ادامه گفت: اعتبارات کمیته امداد از چهار منبع شامل بودجه سراسری، کمک مردم به صندوق صدقات، کمک های خاص رهبری و درآمدهای مجتمع های اقتصادی کمیته امداد امام به دست می آید.
ناصری افزود: در ۱۰ ماه امسال از محل کمک های مردم به کمیته امداد امام استان مرکزی ۱۵۹ میلیارد ریال برای حمایت مالی نیازمندان پرداخت شده است.
وی گفت: در سال جاری ۳۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مددجویان کمیته امداد امام استان مرکزی پرداخت شده است که این کمک ها در قالب پرداخت مستمری، کمک موردی، تعمیر و خرید مسکن، انشعابات، حمایت ایتام، خدمات بیمه ای، سبد غذایی بیماران، سبد غذایی کودکان زیر پنج سال، ارتقا شاخص های بهداشتی، حمایت از دانش آموزان و دانشجویان بوده است.
مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: این نهاد حمایتی به منظور ایجاد فرصت اشتغالزایی ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به چهار هزارو ۲۵۳ نفر پرداخت کرده که به طور میانگین به هر فرد ۱۵ میلیون ریال پرداخت شده است.
معاون اشتغال و خدمات اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز گفت: ۲۵ هزار و ۶۳۱ طرح اشتغال در اختیار خانواده های امداد قرار گرفته که از این تعداد ۱۱ هزار و ۴۳۳ فرصت شغلی در قالب طرح ‘ جاری تحت نظارت’ و ۱۴ هزار و ۱۹۸ فرصت شغلی در طرح ‘اشتغالزایی از نظارت خارج’ بوده است.
رمضانعلی جلالی افزود: اشتغالزایی امسل این نهاد با ۱۷۶ میلیارد ریال اعتبار برای یک هزار و ۳۸۸ نفر در گروه های شغلی کشاورزی، صنایع دستی، دامپروری، خدمات و فعالیت های صنعتی و معدنی فراهم شده است.
وی اظهار کرد: این اداره کل از محل ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت در قالب کاریابی ۵۱۱ نفر را به موسسات، شرکت و کارخانجات استان مرکزی معرفی کرده است.
وی گفت: ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل بند ج تبصره ماده ۱۶ اعتبار استانی ۴۳۰ میلیارد ریال امسال تخصیص شده که تاکنون ۲۷۰ میلیارد ریال ابلاغ و برای جذب دو هزارو ۱۶ نفر به بانک عامل معرفی شده اند.
جلالی گفت: در طرح کمک به مکانیزاسیون ادوات کشاورزی نیز کمیته امداد امام با سهمیه ۳۵ موردی ۶۲ نفر را شناسایی و ۵۱ نفر را برای اخذ تسهیلات به بانک عامل معرفی کرده است و ۱۱ نفر نیز از گرفتن تسهیلات در این بخش منصرف شده اند.
وی افزود: از ابتدای امسال هفت هزار و ۲۴۴ نفر از مددجویان تحت پوشش در استان از آموزش های فنی و مهارتیبهره مند شده اند و برای این مهم به ویژه برای مددجویان دانش آموز، بالغ بر هفت میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی همچنین گفت: دو هزارو ۵۲۶ بچه یتیم در استان وجود دارد که تحت حمایت ۱۴ هزارو ۸۱۰ نفر حامی قرار دارند یعنی به ازای هر یتیم، شش حامی وجود دارد.
مجید مشهدی افزود: همچنین سه هزار و ۵۷۱ حامی از دو هزار و ۹۲۵ کودک که خانواده آنان توان نگهداری آنان را ندارند حمایت می کنند، که توجه حمایتی خیران به این کودکان لازم است.
وی اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۱۷۸ نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد امام استان مرکزی از خدمات بیمه ای در قالب پزشک خانواده بهره مند می شوند و این نهاد همچنین به ۴۰ بیمار مسلول خدمات سبد غذایی ارائه می کند.
وی توضیح داد: پرداخت هزینه نگهداری به ۳۲۰ بیمار نیازمند، توزیع سبد غذایی به یک هزار و ۵۰۰ کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه، کمک بیمه اجتماعی به پنج هزار و ۶۱۵ خانوار، حمایت رژیم غذایی از ۳۶۰ بیمار خاص و سخت درمان از دیگر خدمات درمانی است که کمیته امداد به مددجویان خود ارائه می کند.
مشهدی، طرح های حمایتی و مشارکتی کمیته امداد را شامل تهیه جهیزیه با عنوان طرح کوثر، کمک به آزادی زندانیان طرح رحمت، کمک به خانواده های بیمار طرح شفا، آینده ایتام با عنوان طاها برشمرد.
۸۷ هزار نفر در قالب ۴۶ هزار و ۶۴۲ خانوار از خدمات دایمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بهره مند هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.