حذف شدن دود یکی از دودکش های نیروگاه شازند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، نمایشگاه شب یلدا در  محل نمایشگاه دائمی بین المللی غرب ایران با هدف تنظیم بازار و پیشگیری از افزایش قیمت ها درآستانه شب یلدا و فراهم آوردن تسهیلات ویژه درتامین مایحتاج عمومی مردم بر پا شده است.

علی محصولی مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی غرب کشور با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۴۰ غرفه دایر است، افزود: شیرینی و شکلات، آجیل ، موادخوراکی و پروتئینی،صنایع دستی و هدایا از جمله اقلام عرضه شده در این نمایشگاه است و بازدیدکنندگان می توانند کالاهای خود را با تخفیف پنج تا ۱۵ درصدی از غرفه های آن تهیه کنند.

استقبال سرد از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن آوری  

در اوایل هقته گذشته نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن آوری استان مرکزی در حالی افتتاح شد که  مدیر اجرایی ستاد برگزاری هفته پژوهش و فن آوری استان مرکزی از عدم استقبال صنایع از آن خبر داد .

علی نیازی با بیان اینکه، این نمایشگاه قرار بود در دو بخش دانشگاهی و صنعت برگزار شود که بخش صنعت از این نمایشگاه استقبال نکرد، افزود: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری روز یکشنبه در سالن دوهزار نفری شهدای پنجم مرداد اراک بدون حضور صنایع استان دایر شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه متشکل از ۴۰ غرفه است اظهارداشت: نمایشگاه هفته پژوهش محل عرضه دستاوردهای پژوهشی و توانمندی‌های علمی به مردم و کاربردی کردن پژوهش‌ها در راستای برطرف نمودن نیازهای جامعه است.

نیازی بیان کرد: همزمان نمایشگاه کتاب نیز با حضور ناشران و مولفان استانی و کشوری برای استفاده بهتر دانشجویان و اساتید در این مکان برقرار خوهد بود. این نمایشگاه تا ۲۸ آذر دایر بود.


استفاده دوباره نیروگاه شازند از سوخت مازوت/ تعطیلی بخش هایی از تولید

هوا که سردتر می شود نفس مردم اراک بیشتر می گیرد، وارونگی هوا و پایداری آلودگی های موجود در هوای اراک در چند روز گذشته با زیاد شدن سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند، بر شدت این معضل افزوده است.

اواسط هفته بود که مدیر کل محیط زیست استان مرکزی از استفاده بیش از حد مجاز دوباره نیروگاه شازند از سوخت مازوت خبر داد. امیر انصاری افزود: از اوایل هفته نیروگاه شازند مصرف مازوت خود را بالا برده که این تغییر سوخت بر خلاف وعده ها و مصوبات گذشته است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با ابراز نگرانی از وضعیت آلودگی هوا در اراک ظهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در چند روز گذشته با کاهش دما نیروگاه حرارتی شازند مصرف سوخت مازوت خور را بیشتر کرده است که خلاف مصوبه ای است که در این زمینه قرار بود اجرایی کند.

انصاری با بیان اینکه هم اکنون نیروگاه روزانه پنج میلیون لیتر مازوت می سوزاند، اظهار کرد: ما نامه ای در این خصوص به استاندار و نمایندگان مجلس نوشته ایم و از آنها خواسته ایم که به طور جدی این موضوع را پیگیری کنند.
وی ادامه داد: به صراحت اعلام می کنم اگر وضعیت هوای اراک به شرایط اضطرار برسد، ما واحدهای صنعتی آلاینده را تعطیل خواهیم کرد و به شدت دنبال این موضوع هستیم زیرا سلامتی مردم بسیار مهم تر است.

از سوی دیگر در روزهایی اخیر اعلام شد با حضور یکی از مسئولین کشوری محیط زیست و دیدارهای نمایندگان با وزیر نیرو، بخش هایی از واحدخای تولیدی در نیروگاه تعطیل شد و اکنون یکی از دودکش های نیروگاه کار می کند و دود ناشی از استفاده مازوت از آن بیرون می آید.

۱۰ هزار واحد مسکن مهر در استان مرکزی آماده بهره برداری است

یکی از اخبار خوشی که در هفته گذشته توسط مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اعلام شد. غلامرضا خرمی گفت: بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در استان آماده بهره برداری است.

وی روز یکشنبه هفته سپری شده در همایش شورای حمل و نقل به مناسبت هفته حمل و نقل و روز راهدار افزود: ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در استان با اعتبار هفت  هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

خرمی اظهارداشت: همچنین ۶۱ طرح راهسازی، راهداری و شهرسازی با سرمایه ۵۶۰ میلیارد ریال به زودی بهره برداری می شود.

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی اراک

همزمان با دومین روز از هفته پژوهش در مراسمی از ۲۲ پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی اراک با اهدای لوح تجلیل شد.

معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مراسم گفت: بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رتبه پژوهشی این دانشگاه امسال در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارتقا یافته است.

دکتر سعید چنگیزی آشتیانی افزود: این دانشگاه سال گذشته در جایگاه شانزدهم پژوهش دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار داشت که با تلاش های انجام شده به مقام چهاردهم ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: امسال ۱۹۰ عنوان موضوعی پژوهش در حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک در حال انجام است.

معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به تعداد مقالات تولیدی و رشد آن در سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ نیز بیان کرد: در زمینه مقالات داخلی سال ۹۰ تعداد ۱۲۶ مقاله داشتیم که طی ۸ ماهه اول سالجاری این تعداد به ۷۵ مقاله رسیده است.

بارش دوباره برف در اراک/شادی ها دوبرابر شد

آخرین روزهای هفته در استان مرکزی ، روزهای سفیدی بود، بارش سنگین برف در شهرهای استان مرکزی در حالی دو روز مانده به زمستان دوباره آغاز شد تا زمستان امسال با نعمت الهی رنگ سفیدی به خود بگیرد و شادی ها را مضاعف کند.

شادی مردم از این رو که برکت از آسمان به زمین می آید تا کشاورزی رونق بگیرد و بهاری پرطراوت بسازد.

سرپرست شعبه مرکز مدیریت راههای اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی گفت: بارش برف در محورهای اراک – بروجرد ( محدوده گردنه زالیان و پل دوآب) و ازنا شازند ادامه دارد. حامد عابدی از رانندگان خواست با توجه به بارش برف در این محورها با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

راهدارخانه های سیار در خدمت کاربران جاده ای هستند

مدیر کل راه وشهرسازی استان مرکزی نیز با بیان اینکه از بیستم آبان راهدارخانه های سیار در خدمت کاربران جاده ای هستند به خبرنگار مهر گفت:  به منظور آمادگی هرچه بیشتر درحوزه راهداری ، کلیه راهدارخانه های ثابت وسیار با آمادگی وتجهیز کامل درخدمت هم استانیهای عزیز و مسافران عبوری از محورهای استان هستند.

غلامرضا خرمی در ادامه با اشاره به آغاز فصل سرما و یخبندان گفت: هم اکنون ۵۰۰ نیروی انسانی با ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات در راههای اصلی و گردنه های صعب العبور استان آماده خدمات رسانی به مسافران هستند.

وی اظهارداشت: همچنین نمکپاشی محورهای استان به صورت مستمر در دستور کار مدیریت راهداری قرار دارد .

رونمایی از کتاب ” درنا مهمان تالاب میقان” و طرح لزوم توجه به زیستگاه این پرنده

اولین نشست خبری جشنواره ملی عکس میقان در هفته گذشته برگزار شد.

نماینده ایران در سازمان برنامه محیط زیست ملل متحد ظهر دوشنبه در اولین نشست جشنواره ملی عکس تالاب میقان در اراک برگزاری جشنواره ملی عکس تالاب میقان را راهکار عملی در کنار تمام شعارها در خصوص معضل زیست محیطی اراک دانست و گفت: مشکل کنونی محیط زیست این است که تمام دست اندرکاران به دنبال طرح مسئله هستند و کسی راه حل ارائه نمی دهد.

حسین ظهوری افزود: در نگاه به مسائل زیست محیطی باید دیدی کلان داشت و توجه کرد که یک زیستگاه و یک تالاب می تواند جایگاه گونه های مختلف گیاهی و حیوانی باشد که تک تکشان حائز اهمیت هستند.

وی با بیان اینکه تالاب میقان مجموعه زیبا با اکوسیستم پیچیده است اظهار کرد: دُرنا در راس گونه های جانوری مهمان معرفی و در حاشیه خزندگان و پستانداران این تالاب نیز باید معرفی شوند.

ظهوری با اشاره به استفاده از ظرفیت زیست زمستانی درناها در میقان گفت: باید مسیر حرکت دُرناها را را شناسایی کرد تا از کشورهایی که در مسیر حرکت درنا هستند برای برگزاری چنین جشنواره هایی کمک گرفت.

وی افزود: دیگر زمان انتقاد پایان یافته و باید دست از شعارهای زیبا برداشت و دست سازمان محیط زیست را برای رفع مشکل گرفت.

در این نشست از کتاب ” درنا مهمان تالاب میقان” رونمایی شد که حاوی معرفی درنا و ویژگی های این پرنده در معرض آسیب و همچنین رکورد شکنی استان در میهمان پذیری درناهای مهاجر است.

سفر مسئولین سازمان تبلیغات کشور به استان مرکزی

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید نقش اندیشکده را در حوزه فرهنگی کشور ایفا کند.

حجت الاسلام سید ناصر الدین نوری زاده با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اراک افزود: سازمان تبلیغات اسلامی باید با تهیه نسخه فرهنگی برای سایر نهادهای فرهنگی جایگاه واقعی خود را در بین نهادهای فرهنگی کشور تبیین کند.

وی با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی کشور در حوزه ترویج فرهنگ دینی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید با شناخت ظرفیت ها و فرصت های موجود در هر استان به کمک رسانه های آن استان نسبت به برنامه ریزی در خصوص توسعه فرهنگی اقدام نماید.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوریهای نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در راستای شناسایی فرصت ها و ظرفیت های کشور بهره گیری از مدلهای نوین تبلیغ، تربیت دینی  و سبک زندگی اسلامی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

ساماندهی بیش از ۸۰ هزار هیئت مذهبی در کشور

حجت الاسلام نوری زاده با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی کشور در تلاش است با ایجاد همنوایی در حوزه های مختلف اجتماعی، بانوان، جوانان، اوقات فراغت، گفتمان های دینی، فناوریهای نو و رسانه از ظرفیت های مجازی، نشریات و نوشته ها در حوزه تبلیغ دینی بهره کافی را ببرد گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۹ آذرماه امسال باید به عنوان راهبرد اصلی انجام امور فرهنگی قرار گیرد و با اجرایی کردن این منویات کشور را در مسیر رشد فرهنگی رهنمون سازیم.

وی تبیین اجرای سیاست جامع در حوزه فرهنگی را برای کشور ضروری دانست و افزود: تقویت نظام فرهنگی کشور نیازمند وحدت رویه دستگاه های اجرایی فرهنگی کشور اس که اگر محقق ننشود در اجرای برنامه ها موفق نخواهیم بود.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوریهای نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور از مسئولین فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان سربازان جبهه فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: در شرایطی که دشمن با تمام قوا با نظام جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ نرم شده است فعالین عرصه فرهنگی کشور باید خود را سربازان جبهه فرهنگی دانسته و به وظایف خود در این بخش جامه عمل بپوشانند.

دیگر اخبار استان

پایان مهلت شرکت در جشنواره تئاتر ” خیابان انقلاب”، تجلیل از خادمان اردوهای راهیان نور، برگزاری جشن های کتابخانه ای یلدای قصه گویی در مراکز کانون پرورش فکری استان از دیگر اخبار این هفته استان بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.