شمشیربازان بی سلاح استان مرکزی منتظر تصمیمات متولیان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، رشته ورزشی شمشیر بازی که تاکنون مسابقه ای برای آن برگزار نشده و تنها به استعداد یابی جوانان و نوجوانان اکتفا شده است تا آنجا که رییس هیئت شمشیربازی استان مرکزی درمورد عملکردضعیف این هیئت اعتراف می کند و به خبرنگار مهر می گوید: قبول داریم که دراین دوسال ضعیف عمل کرده ایم اما ما نامه نگاری های زیادی بافدراسیون داشته ایم که درخواست برگزاری کلاس مربیگری وداوری را برای استان کرده ایم.

عباس آجرلو درادامه گفت: ما ازارگانها مثل ماشین سازی،آلومینیوم و… می خواهیم که جلو بیایند و به ورزش و همین طورشمشیربازی استان کمک کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به واگذاری چند شغل به شما خللی در این هیئت ورزشی بوجود نیاورده است گفت: من می توانم تمام کارهایم را انجام دهم شاید برخی اوقات تادیروقت هم مشغول کارباشم.

وی اما از احتمال استعفای خود در این هیئت خبر می دهد و می گوید: شاید از حضور در هیئت شمشیربازی استعفا دهم.

 

مدیرکل اداره ورزش وجوانان استان مرکزی درموردهیئت شمشیربازی گفت: دراین دوسال یک سالن اختصاصی شمشیربازی ساخته و به زودی افتتاح می شود وهمین طور استعدادیابی هم صورت گرفته است.

سعید ملکی درادامه گفت: ازآنجا که ماخبرداریم عباس آجرلو درآینده به شورا شهر می رود وبه احتمال زیاد از ریاست هیئت شمشیربازی کناره گیری خواهندکرد.

وی از برگزاری مجمع انتخابی شمشیربازی در آینده ای نزدیک با هماهنگی فدراسیون خبر داد و گفت:درحال حاضر هم دو فرد برای ریاست هیات شمشیربازی کاندیدا شده اند.

بزودی این سالن برای شمشیر بازان استان افتتاح می شود

ملکی گفت: این دوفرد باشمشیربازی آشنایی کامل دارند و برای کمک و پیشرفت این رشته ورزشی اعلام آمادگی کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه این افراد دیگر چند شغله نیستند ومی توانند به راحتی در هیئت فعالیت وشمشیربازی را زیرنظر داشته باشند تصریح کرد: شمشیر بازی ورزش روزگاران کهن است و فن شمشیر زدن و استفاده از شمشیر برای حمله و دفاع , تاریخی بسیار دراز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر هیئت شمشیربازی استان مرکزی با اشاره به نداشتن سالن شمشیر بازی گفت: بزودی این سالن برای شمشیر بازان استان افتتاح می شود.

درخواست جذب مربی و یرگزاری دوره آموزش شمشیربازی

محمد همتی با بیان اینکه از فدراسیون برای جذب مربی و یرگزاری دوره آموزش شمشیربازی هم در خواست کرده ایم اظهارداشت: استعدادیابی ها انجام شده وتمرینات هم باحضور شمشیربازان برگزارمی شود.

پس از تعطیلی چند ساله رشته شمشیربازی دراستان مرکزی برگزاری مجمع انتخابی هیئت شمشیربازی در سال ۹۰ اتفاق میمون و مبارکی بود که می توانست این رشته ورزشی را که مهمترین اسلحه بشر طی چندین هزار سال بوده است را در بین نوجوانان و جوانان علاقمند به هیجان به خود جذب کند اما طی دو سال گذشته شمشیربازان بی سلاح استان مرکزی منتظر تصمیمات متولیان این رشته ورزشی هستند.

ششمشیر بازی تنها ورزشی است که تاریخی روشن دارد اما تاریخ پایان بازی با ورزش شمشیر بازی در استان مرکزی هنوز مشخص نیست چراکه بعداز دوسال هیچ پیشرفتی درشمشیربازی استان حاصل نشده و تنها یک دوره استعدادیابی صورت گرفته ودیگر هیچ .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.