برگزاری نشست شورای اداری شهرستان اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک کیومرث محمودی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان اراک، اظهار داشت: با تبدیل اراک به یکی از کلانشهرهای کشور هیچگونه ردیف اعتباری خاصی برای این شهر در نظر گرفته نشده و اعتباری به اراک اختصاص نیافته است که این موضوع باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر هیچ تعریفی از اینکه کلانشهر شدن باید چه امتیازاتی بگیرد، وجود ندارد، که این مسئله موجب شده ما نتوانیم از حق خود به خوبی استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک، اعتبارات شهرداری اراک در سال گذشته را ۱۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: اعضای دور سوم شورای اسلامی اعتبارات شهرداری در سال جاری را ۲۵۰ میلیارد تومان بستند که با الحاق شهرهای سنجان و کرهرود به اراک این میزان به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که از این میزان ۷۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد و مابقی از عوارض مردمی و ارزش افزوده تامین خواهد شد.

محمودی ادامه داد: متأسفانه در گذشته عمده تمرکز شهرداری بر محل عوارض کارخانجات بود و شهرداری و شورای شهر کمتر به بهای خدماتی که شهرداری به مردم ارائه می‌دهد، توجه داشتند که این مهم در دور چهارم شورا به عنوان یک سیاست جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به طرح کاهش آلودگی هوای شهر اراک خاطر نشان ساخت: این طرح به یک بازنگری کلی نیاز دارد، اعتبارات پیش‌بینی شده در این طرح بر مبنای قیمت‌های زمان تصویب طرح بوده که تحقق هم پیدا نکرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک عنوان کرد: در این طرح برای احداث تقاطع‌ها تنها ۱۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شد در حالی که امروز احداث تقاطع‌های در دست اقدام ۱۱۸ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته است.

محمودی تأکید کرد: این طرح به یک بازنگری جدی نیاز دارد و اعتبارات آن باید بر اساس تورم دیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کارخانه‌‌های موجود در اراک، بیان داشت: ۲۰ هکتار زمین به منظور انتقال کارخانه آلومرول در نظر گرفته شده که با اختصاص این زمین آلومرول از محدوده شهر خارج خواهد شد، همچنین شرکت آذرآب در حال ایجاد یک مجتمع تجاری فرهنگی و ورزشی است که پروانه آن به زودی صادر خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک پیرامون سرمایه گذاری در اراک ابراز داشت: بعد از جریاناتی که اخیرا در شهرداری به وجود آمد، سرمایه‌گذاران کوچک هم در حال فرار از سرمایه گذاری در این شهر هستند که می‌طلبد برای جذب سرمایه‌گذاری مسئولان وارد عمل شده و بستر امنی برای سرمایه گذاری به وجود آورند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.