رجایی: استان مرکزی در جذب سرمایه‌گذار موفق عمل نکرده است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، عباس رجایی در جلسه شورای اداری شهرستان اراک که با حضور مسوولان استان و شهرستان در فرمانداری اراک برگزار شد با تأکید بر لزوم تدوین طرح جامعی برای استان جهت مشخص شدن افق دید در استان مرکزی گفت: باید تکلیف ما با فضای کالبدی اراک روشن شود.

وی افزود: هنوز ضوابط شهری در مورد سنجان و کرهرود مشخص نشده و اعتبارات کلانشهر مشخص نیست. برای شکل‌گیری درست کلانشهر اراک در چند سال آینده در ابتدا باید مسائل زیست‌محیطی شهر را برطرف کرد.

رجایی محیط زیست را دغدغه جهانی دانست و با اشاره به دغدغه‌های استانی و کشوری در این خصوص اضافه کرد: ایران در حوزه مرکزی، بسیار خشک است و این خشکی در استان مرکزی بیشتر نمود یافته است.

وی با بیان اینکه با حفظ چارچوب‌های محیط زیست باید در راستای رفع مشکلات استان تلاش کرد افزود: توسعه فضای سبز یکی از ضرورت‌های استان مرکزی و شهر اراک است.

رجایی در ادامه خواستار اندیشیدن تدابیری جهت ساختارسازی در اراک شد و افزود: تالاب میقان یکی از تالاب‌های مهم کشور است ولی متأسفانه به دلیل فعالیت واحد صنعتی‌معدنی سولفات سدیم در محدوده این تالاب، مشکلات عدیده زیست‌محیطی ایجاد شده است؛ طبق قانون فعالیت این واحد باید محدود شود.

وی با اشاره به طرح‌های بر زمین مانده از جمله بیمارستان ولیعصر(عج) اراک اظهار کرد: عملیات احداث این بیمارستان پس از گذشت هفت سال از کلنگ‌زنی، هنوز به جایی نرسیده است.

رجایی با اشاره به حوزه آموزش‌ در استان گفت: حرکت لاک‌پشتی ساخت‌وسازهای آموزش عالی در استان قابل قبول نیست.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی است اما، صنعت در این استان با چالش‌های فراوانی روبروست و مشکلات بسیاری دارد.

رجایی همچنین به عدم توسعه حوزه‌های علمیه و مصلی اراک اشاره کرد و افزود: شورای فرهنگ عمومی در اراک چندان فعال نیست و این در حالی است که تهاجم فرهنگی بیداد می‌کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.