اظهارات استاندار مرکزی در نشست شورای اداری استان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، «محمدحسین مقیمی» عصر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی که با حضور استانداران ادوار مختلف این استان در اراک برگزار شد،افزود: بنای دولت اعتدال بر مشارکت تمامی نمایندگان فکری مردم، فارغ از نگاه حزبی و جناحی است و دست هرکسی که در راستای برنامه های دولت تدبیر و امید گام بردارد را می فشارد.

وی توضیح داد: مجمع استانداران کشور سرمایه ای بزرگ از تجارب مدیران ارشد استانی است که استفاده از پیشنهادات و دیدگاه های آنان در برنامه های دولت اعتدال می تواند دستاوردهای بزرگی را به همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد: کمیته استانی مجمع استانداران استان مرکزی با حضور هشت استاندار سابق این استان امروز چالش ها و فرصتهای استان مرکزی را واکاوی کردند که دیدگاه های ارزنده و راهگشایی را برای مشکلات این استان در پی داشت.

استاندار مرکزی اضافه کرد: تاکید مجمع استانداران استان مرکزی بر توسعه صنعت استان، لزوم ایجاد تعادل در پراکنش جغرافیایی صنایع، استفاده از صنایع هایتک( فناوری بالا) و کم آب بر و فعال سازی ظرفیت های راکد صنایع استان است که به عنوان یک اصل محوری در برنامه های استان بدان پرداخته خواهد شد.

مقیمی بیان کرد: بزرگترین چالش استان در نشست کارشناسی استانداران پیشین استان مدیریت آب در این منطقه مطرح شده که زیرشاخه های آن در حوزه کشاورزی، استفاده از صنایع کم آب بر و لزوم مطالعات تامین آب برای آینده است.

وی اظهار کرد: یکی از فصول مهم و مورد تاکید استانداران در نشست های مجمع، تدوین نقشه راه برای کشاورزی ، یکپارچه سازی اراضی، استفاده بهینه از آب و روشهای نوین کشت کم آب بر بود که این تجارب ارزنده توسط بدنه کارشناسی دستگاه های استان عملیاتی خواهد شد.

استاندار مرکزی افزود: توجه به تکمیل پهنه بندی معادن استان مرکزی به عنوان یکی از بخش های تولید ثروت برای استان، بهبود حمل و نقل درون شهری با هدف کاهش آلودگی هوا، تقویت مبلمان شهری و تسریع در اصلاح بافت های فرسوده و توجه به ارتقای سرعت ناوگان ریلی استان از دیگر محورهایی بود که استانداران بر آن تاکید کردند.

دبیر مجمع استانداران کشور نیز در این نشست گفت: این مجمع به عنوان پلی در انتقال تجارب مدیران ارشد استانی به دولتها عمل می کند و مباحث مطرح شده در نشست ها به عنوان سندی راهبردی همراه با پیوستهای کاربردی به مدیریت اجرایی استانها تقدیم می شود.

»حسین طاهری» افزود: یکی از پیشنهادات موکد مجمع استانداران به تمامی بدنه دولت این است که هیج فعالیتی را بدون مبنای پژوهش و مبانی علمی انجام ندهند و به همین منظور تقویت ارتباط دانشگاهها با تمامی لایه ها و بخش های جامعه از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات و اجتماعی از موضوعاتی است که امید است در دولت اعتدال میوه های آن به ثمر بنشیند.

در این نشست هشت استاندار پس از انقلاب اسلامی در استان مرکزی تجاربشان را در دوره فعالیت خود در این استان بیان کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.