استاندار مرکزی: بخش خصوصی باید به جایگاه واقعی خود برسد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ˈمحمد حسین مقیمیˈ عصر یکشنبه در دیدار با تشکل های مختلف بخش کشاورزی استان مرکزی در اراک افزود: مهمترین هدف خصوصی سازی ایجاد فرهنگ و ادبیاتی است که بخش خصوصی خود را مدیر بداند.

وی بیان کرد: بخش دولتی در کنار بخش خصوصی باید به عنوان ناظر، داور و تنظیم کننده باشد و این دو بخش باید تعامل گسترده ای با یکدیگر داشته باشند.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: عزت و اقتدار بیشتر جامعه در گرو افزایش تولیدات است و تشکل های کشاورزی در این راستا سهم به سزایی دارند.

مقیمی اظهار کرد: اگر تولیدات کشور افزایش یابد، عمده مشکلات جامعه برطرف خواهد شد و تحقق این مهم وظیفه ای همگانی است.

وی گفت: یکی از راهکارهای مناسب برای افزایش تولیدات استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی است.

استاندار استان مرکزی اضافه کرد: یکپارچه سازی اراضی، گسترش آبیاری نوین و توجه به الگوی کشت، نقش موثری در حل مشکلات کشاورزی داردو باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مقیمی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید مصمم است تا مشکلات جامعه را حل کند و با تمام مشکلات، بودجه سال ۹۳ را به موقع تحویل مجلس شورای اسلامی کرد.

وی افزود: این کار دولت نشانگر توجه آن به حل مشکلات مردم و حاکمیت قانون در کشور است.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورزی کشور و رییس خانه تشکل های بخش کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بخش کشاورزی مردمی ترین بخش تولید کشور است و ۹۰ درصد مدیریت آن به صورت غیردولتی است.

ˈسید کمال الدین میرهاشمیˈ افزود: خشکسالی های چند ساله اخیر تولید محصولات را دچار اختلال کرده و همین امر انگیزه کشاورزان را کاهش داده که می طلبد مسوولان توجه و حمایت های ویژه ای از بخش کشاورزی داشته باشند.

وی، خواستار عضویت خانه کشاورز استان مرکزی در ستادهای مشاوره و مشارکت تشکل ها در مورد تصمیم گیری های کلان کشاورزی شد.

در این نشست اعضای تشکل های مختلف خانه کشاورزی استان مرکزی به بیان مسائل و مشکلات این بخش پرداختند و خواستار حل سریع آنها از سوی استاندار مرکزی شدند.

اجرای دقیق قانون در بخش کشاورزی، استفاده از ظرفیت تشکل ها، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع، مردمی کردن سیاست های بخش کشاورزی، حفاظت از منابع پایه، مهندسی سازی کشاورزی، ارتقاء سطح تولیدات و ساماندهی قطب های تولیدی بر اساس آمایش سرزمین از مهمترین خواسته هایی بود که در این نشست مطرح شد.

نبود ایجاد انگیزه و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، نداشتن الگوی کشت، افزایش هزینه های تولید، بلاتکلیفی قیمت محصولات به ویژه شیر و نبود حمایت های مختلف از جمله تسهیلات کم بهره نیز از مهمترین مشکلاتی بود که در این نشست ارائه شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.