برگزاری هشتمین جشنواره تعاونی های برتر استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این جشنواره گفت: در استان مرکزی ۵۳۰۸ تعاونی با ۹۹۳ هزار نفر عضو فعالیت دارد که این تعداد ۷۰ درصد از جمعیت استان را شامل می شود.

ناصر شیخی ابراز داشت: کلانشهر اراک با دارا بودن ۱۶۶۸ تعاونی و ۴۴۴۳ هزار نفر عضو بیشترین تعاونی های استان و شهرستان آشتیان با ۸۲ تعاونی و بیش از ۱۷ هزار نفر عضو کمترین تعاونی های استان را به خود اختصاص دادند.

این مقام مسئول با تاکید بر جایگاه ویژه تعاونی در استان مرکزی اظهار کرد: تعاونی ها همانند صنعت به استان مرکزی وجهه خاصی داده اند و حضور در تعاونی ها نشانه روحیه جمع گرایی است.

شیخی با بیان اینکه برای نهادینه شدن فرهنگ تعاونی در جامعه می بایست از افراد آغاز کنیم تصریح کرد:  تعاونی در جامعه کنونی ما نیاز به مبدل شدن به چهره ای فرهنگی و نورانی دارد.

وی با تاکید بر لزوم معرفی چهره های برتر علمی در تعاونی ها خاطر نشان ساخت: معرفی الگوهای علمی و عملی، افزایش سرمایه گذاری در بخش تعاون و ترغیب افراد برای سرمایه گذاری در این بخش را به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با تاکید بر گسترش تعاونی های دانش بنیان بیان کرد: تعاونی های دانش بنیان با اندیشه و عمل گره خورده اند و با ورود به چرخه اقتصادی کشور تحولی عظیم را رقم خواهند زد.

شیخی با اشاره به اینکه تعاون یکی از پایه های اقتصادی کشور است افزود: در دو دهه گذشته تعاونی ها در جذب سرمایه از اقشار کم در آمد و متوسط کشور بسیار موفق عمل کرده اند.

گفتنی است در پایان این جشنواره از ۱۷ تعاونی برتر در سطح استان و ۲ تعاونی برتر ملی با اهدای لوح تقدیر و جوایز نفیس تجلیل شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.