۲۲۷ گونه گیاهی و جانوری استان مرکزی در معرض خطر انقراض هستند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی امیر انصاری در چهارمین جلسه شورای اداری استان مرکزی اظهار داشت: از این تعداد ۲۰۲ گونه گیاهی و ۲۵ گونه جانوری است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۳۳۶ گونه گیاهی در استان ثبت شده است افزود: از این میزان هزار و ۱۹ گونه علفی، ۱۵۱ گونه بوته ای، ۱۲۵ گونه درختچه‌ای و ۴۱ گونه درختی در فهرست پوشش گیاهی استان ثبت شده است.

انصاری خاطرنشان کرد: به دلیل تنوع اقلیم در استان مرکزی ۳۳۵ گونه جانوری شامل ۲۰۵ گونه پرنده، ۵۳ پستاندار، ۵۴ خزنده، چهار گونه دوزیست و ۱۹ گونه ماهی بومی وجود دارد.

مدیرکل حفاطت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه قرآن کریم همواره از طبیعت و شناخت آن می‌گوید گفت: در قرآن کریم بیش از ۷۵۰ آیه به طبیعت اشاره دارد.

انصاری با بیان اینکه هشت حوزه آبخیز و پنج تالاب در استان وجود دارد اظهار داشت: حجم آب استان حدود ۷.۷ میلیارد متر مکعب است که از این میزان شش درصد در بخش شرب، چهار درصد در بخش صنعت و ۹۰ درصد در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

وی به افتتاح سامانه پایش آلایندگی آنلاین کارخانه سیمان دلیجان در هفته محیط زیست اشاره کرد و افزود: این سامانه در ۴۰ صنعت استان نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: با نصب و راه‌اندازی این سامانه، آلایندگی هوا به صورت دیجیتالی در مرکز اداره محیط زیست به طور لحظه‌ای کنترل می‌شود تا آسیب‌های مربوط به این حوزه به حداقل برسد.

مدیرکل حفاطت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: به دلیل آلوده بودن شهر اراک احداث کارخانه در شعاع ۳۰ کیلومتری این شهر ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار شهر اراک، شازند، دلیجان و محلات جزو شهرهای آلوده استان مرکزی هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.