افتتاح مسیر راستگرد تقاطع غیرهمسطح شهید صیدی اراک

راستگرد تقاطع غیرهمسطح شهید صیدی اراک روز سه‌شنبه در آیینی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بهره‌برداری و زیر بار ترافیک قرار گرفت.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی، شهردار اراک در آیین بهره‌برداری از این طرح گفت: مهلت اجرای این طرح پنج ماه در نظر گرفته شده بود و در زمان تعیین شده اتمام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

علیرضا کریمی با بیان اینکه با اتمام بخش راستگرد تقاطع غیرهمسطح شهید صیدی این طرح به طور کامل توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تکمیل شد، افزود: همه ظرفیت‌ها برای اجرای به هنگام پروژه‌های عمرانی در شهرداری اراک به کار گرفته شده و از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

وی بیان کرد: پارسال ۱۴۳ پروژه شهری در اراک تعریف شده بود که از این تعداد تنها یک پروژه به اتمام رسید و بلاتکلیف ماندن طرح‌ها موجب نارضایتی عمومی شده بود، بنابراین طرح هایی که امکان ندارند، نباید اعلام و کلنگ زنی شود.

شهردار اراک ادامه داد: بیشترین پروژه‌هایی که در شهر اراک تعریف و انجام نشده مربوط به دوره پنجم شورای اسلامی است اما در دوره جدید شورا و شهرداری فعالیت‌ها در مسیر خدمت به مردم با جدیت پیش می‌رود.

کریمی عنوان کرد: مسیر خدمتگزاری هیچ وقت بسته نیست و انسداد و بن بست مربوط به منفعت طلبان و فرصت طلبان است.

وی گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) اراک نیز در دستور کار جدی قرار دارد و سر موقع مقرر به اتمام و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

شهردار اراک افزود: در مجموع برای تکمیل و راه اندازی تقاطع غیرهمسطح شهید صیدی اراک ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

کریمی عنوان کرد: طول مسیر این طرح ۳۰۰ متر و عرض مسیر ۱۰ متر است و در اجرای این طرح ۷۰۰ تن آسفالت، ۱۱ پایه روشنایی، ۸۰ تن آرماتور بندی تابلیه پل، ۲۹۰ عدد پایه هندریل و ۵۶۵ متر هندریل، استفاده شده است.

وی گفت: طول عرشه فولادی این طرح ۱۱۱ متر، اسکافلدبندی آن هشت هزار و ۱۰۰ متر مکعب، قالب بندی شاد و لاین عرشه سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم، قالب بندی بتن عرشه ۹۰۰ متر مربع، بتن عرشه ۵۲۰ متر مکعب و درز انبساط ۲۵ متر طول است.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در این آیین گفت: راستگرد شهید صیدی اراک یکی از خطوط اصلی و مهم است که از امروز زیر بار ترافیک قرار می گیرد.

سید وحید میرنظامی افزود: ۱۱ سال از بحث اجرای راستگرد تقاطع غیرهمسطح اراک می گذرد و این طرح سال‌ها بلاتکلیف باقی مانده بود.

وی بیان کرد: زحمات و تلاش‌های زیادی در اجرای این طرح کشیده و در کمتر از یک سال گذشته تقاطع غیرهمسطح میدان مقاومت و این طرح به سرانجام رسید.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: میدان امام حسین (ع) از دیگر طرح های مهم و مطالبات مردم است که انتظار است در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.