تکمیل ۳ بزرگراه استان مرکزی تا دهه مبارک فجر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی خواستار تکمیل سه بزرگراه اراک ـ خمین، ساوه ـ بویین زهرا و اراک ـ فرمهین تا دهه مبارک فجر امسال شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، عزیز فیلی در نشست اعضای کمیسیون اجرایی آیین‌نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر طرح‌های احداث بزرگراه در سه محور اراک ـ خمین، ساوه ـ بویین زهرا و اراک ـ فرمهین با پیشرفت فیزیکی بسیار کمی در حال اجرا هستند که باید مسؤولان راه و شهرسازی اولویت اصلی خود را در سال جاری تکمیل این سه بزرگراه قرار داده و آنها را در دهه مبارک فجر به پایان برساند.

وی تصریح کرد: تأمین امنیت جاده‌ها، تأمین امنیت جان مسافران را به دنبال دارد و اگر در این زمینه کوتاهی صورت گیرد و خدای ناخواسته خوبی بر زمین ریخته شود، در آن دنیا باید پاسخگو باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه مسؤولان راه و شهرسازی باید برای بهبود وضعیت راه‌ها و کاهش میزان تصادفات رانندگی با جدیت تلاش کنند، گفت: رفع نقاط حادثه خیز، آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز استان و ایمن سازی محورها موضوع مهمی است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

فیلی سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، سبقت غیرمجاز، رعایت نکردن حق تقدم، نقص فنی سامانه روشنایی را از مهم‌ترین تخلفات صورت گرفته در راه‌های استان طی سال‌های گذشته برشمرد و گفت: در پایان ماه مبارک رمضان موج جدیدی از مسافرت‌ها را شاهد خواهیم بود که با توجه به واقع شدن استان در مسیر مواصلاتی شرق به غرب و شمال به جنوب می‌طلبد مأموران پلیس راه، راهداری و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان در راستای ارتقای امنیت جاده‌ها تلاش کنند.

به گفته وی از ۶۲ نقطه حادثه خیز شناسایی در استان در سال گذشته ۳۴ نقطه اصلاح و ایمن سازی شد.

رفع نقاط حادثه خیز، پشتیبانی از پلیس راهور با اعزام ۱۵ خودرو برای استفاده گشت نامحسوس در تعطیلات تابستان و تکمیل روشنایی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز محور ساوه- سلفچگان از جمله مصوبات این نشست بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.