انحصار ساخت بوژی ایران در اختیار واگن پارس اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، با حل مشکل سیر واگن‌ها بین شرکت گل گهر و راه آهن براساس قرارداد، ۶۰ دستگاه از ۲۰۰ دستگاه واگن تعیین شده در قرارداد تحویل شرکت گل گهر سیرجان شد که با توجه به ظرفیت حمل بار ۶۷.۵ تنی هر واگن، (معادل هفت دستگاه کامیون) بیش از چهار هزار تن به ظرفیت ناوگان حمل و نقل ریلی کشور اضافه خواهد شد.

 

محمدرضا مختاری مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک در مراسم تحویل واکن های یاد شده با اشاره به اینکه این واگن‌ها آماده تحویل به شرکت گل گهر سیرجان است در جمع خبرنگاران اظهار داشت:. سال گذشته ۶۰ دستگاه تحویل شرکت داده شد و امروز نیز ۶۰ دستگاه دیگر تحویل داده می‌شود.

 

وی ارزش این قرارداد را ۱۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بوژی در واگن‌های جدید مورد استفاده قرار گرفته است و قیمت هر واگن لبه بلند حدود ۸۰ هزار دلار است این بومی سازی حدود ۶۵ هزار دلار صرفه جویی ارزی دارد.

 

مختاری گفت: این بومی سازی از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است که از نظر زمانی و مالی کاملا به صرفه است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر کلیه قطعات بوژی در کشور ساخته می‌شود، تصریح کرد: بوژی بخش حرکت دهنده واگن است که واگن روی آن قرار می‌گیرد و به نوعی سیستم حرکتی واگن محسوب می‌شود که پس از ساخت، تست‌های لازم روی آن انجام شد و موفق به دریافت تاییدیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران شد و امروز انحصار ساخت بوژی در کشور در اختیار واگن پارس اراک است.

 

به گزارش ایسنا کاوه مهر آیین کارشناس مطالعات و کنترل کیفیت شرکت واگن پارس اراک نیز در جمع اصحاب رسانه گفت: کیفیت واگن‌ها در حد مطلوب است به شکلی که حتی امکان صادرات آن نیز وجود دارد و هیچ تفاوتی از بعد کیفی با نمونه های خارجی وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه زمان تحویل این واگن‌های جدید کاملا با زمانبدی تعیین شده هماهنگ بوده است، افزود: خوشبختانه تاکنون مشکلی در خصوص تحویل و همچنین کیفیت واگن‌ها وجود نداشته است.

 

مهر آیین زمان این عقد این قرار داد را دو سال پیش اعلام کرد و گفت: تا پایان سال باید واگن‌های باقی مانده را تحویل شرکت دهیم و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده این امر تا پایان سال محقق خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.