برگزاری آیین بزرگداشت حماسه حسینی در دادگستری استان مرکزی

به گزارش مرکزی یلی و به نقل از ایرنا، رییس کل دادگستری استان مرکزی در این آیین گفت: عاشورا یک فرهنگ و مکتب است که از حادثه سقیفه بنی ساعده بنیانگذاری شد اما ریشه اش در بعثت پیامبر گرامی اسلام بود.

ˈحجت الاسلام حکمت علی مظفریˈ ادامه داد: جریان نفاق فعالیت خود را در مبارزه با پیامبر اسلام و خاندان ایشان از همال روزهای آغازین بعثت آغاز کردند و این کینه و دشمنی سبب جنگ و خونریزی های بسیاری شد.

این مقام مسوول ادامه داد: با رحلت پیامبر اسلام، حضرت محمد(ص) جریان نفاق و کینه توزی خود را آشکار کرد که در تجمع سقیفه رسما مواضع از پیش تعیین شده خود را اعلام کردند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه موضوع دشمنی و ظلم وستم به خاندان نبوت تا زمان امام حسین(ع) ادامه داشت، گفت: امام حسین(ع) با یزید بیعت نکرد چرا که در صدد برپایی حکومت دینی و اسلامی و مبارزه با فساد بود.

حجت الاسلام مظفری اظهار کرد: امام حسین(ع) در وصیت نامه خود اعلام کردند که من به خاطر رسیدن به حکومت و قدرت طلبی قیام نکردم بلکه هدفم اصلاح امت جدم و اقامه نماز و امربه معروف و نهی از منکر است.

وی پیام عاشورا را استقامت در برابر خواسته های زورمدارانه، پایداری در ایمان و توجه به اصل در سخترین شرایط دانست و گفت: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از همه فرصت ها برای اعلام مواضع استفاده کرد وبا نثار جان خود قیامی ماندگار در تاریخ را به ثبت رساند.

گفتنی است در این آیین گروه تعزیه به اجرای بخش هایی از واقعه عظیم عاشورا پرداختند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.