ساماندهی مراکز نگهداری دختران و زنان آسیب دیده اراک

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اراک گفت: مراکز نگهداری دختران و زنان آسیب دیده ودر معرض خطر این شهرستان در قالب نشست ها و تشکیل کارگروه های تخصصی ساماندهی می شوند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حمیدرضا فراهانی روز پنجشنبه در کارگروه بانوان و خانواده شهرستان اراک افزود: هدف از ساماندهی این مراکز اطمینان از داشتن سرپناه برای دختران و زنان و ادامه مشاوره تا بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده است.
وی اظهار کرد: دختران و زنان آسیب دیده و در معرض خطر در این مراکز با کسب مهارت و توانمند شدن در یک حرفه به اشتغال می پردازند.
وی گفت: شهرستان اراک ۵۵ هزار دانشجو دارد که نیمی از این جمعیت را دختران با فرهنگ های مختلف شامل می شوند که این آمار بانوان در معرض خطر را در شهرستان اراک افزایش می دهد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اراک گفت: ضروری است برنامه ریزی و تقویت بنیان خانواده شکل گیرد تا خانواده ها خود را مقید به رعایت اصول مذهبی و دینی بدانند و در این شرایط است که فرزند خانواده پاک و متدین به جامعه تحویل می شود.
فراهانی افزود: در شرایط کنونی نقش سازمانهای مردم نهاد پررنگ تر شده و برای کاهش بار فعالیت ها بهتر است امرآموزش کودکان توسط آموزش و پرورش و نشست های تخصصی تربیتی را به سازمانهای مردم نهاد واگذار کرد.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: خانه های امن برای نگهداری دختران و زنان آسیب دیده و درمعرض خطر خشونت از سوی پدر، برادر، همسر در نظر گرفته شده که این خشونت می تواند عاطفی، فیزیکی و جنسی باشد.
عبدالکریم یادگاری افزود: در بهزیستی تیم تخصصی کارشناسان با ارایه مشاوره های علمی می کوشند این قبیل دختران و زنان را به جامعه و جمع گرم خانواده بازگردانند.
وی اظهار کرد: افراد خود معرف و معرفی شوندگان از سوی مراجع قضایی و انتظامی در یک دوره چندماهه از خدمات خانه های امن بهزیستی برحوردار می شوند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: از مجموع ۲۰ آسیب اجتماعی پنج مورد شامل طلاق، اعتیاد، خیانت، بی بند و باری و حاشیه نشینی به عنوان اولویت توسط وزارت کشور با همکاری دستگاه های متولی مورد بررسی قرار گرفته است.
یادگاری افزود: از این پنج مورد، طرح ملی کنترل طلاق مطرح شده است که فقط مشکل اقتصادی و فقر مالی علت آن نیست بلکه علتهای زیادی دارد.
وی اظهار کرد: کودک آزاری بیشترین تماس خط ارتباطی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی استان مرکزی است در حالی که سالمند آزاری و همسر آزاری هم گزارش می شود.
وی گفت: در تفاهم نامه ای که بین دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان منعقد شده در صورتی که در زایمانی نوزادی به علت روابط نامشروع متولد شود کودک به اورژانس اجتماعی تحویل داده می شود.
در این نشست حقوق کودک در قالب تشکیل چهارکارگروه شامل پایش و ارزیابی، حقوق و قضایی، هماهنگی و حمایت و آموزش و اطلاع رسانی مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.