آیت الله دری: دو قطبی کردن جامعه آب به آسیاب دشمن ریختن است

وحدت و همدلی در لایه های جامعه سرمایه ای ارزشمند است که کشور را از دو قطبی شدن و آسیب مصون می دارد .

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، بدون شک یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ وحدت و همدلی اقشار مختلف مردم بود و این گفتمان از نیروهای بازدارنده و منفی در پیشبرد اهداف جلوگیری می کرد.
رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های مختلف تکیه بر همگرایی معنایی و فکری جامعه را اصل دانسته و نسبت به دو قطبی شدن جامعه و آسیب های ناشی از ان هشدار داده اند.
کوک ساز مخالف از سوی هر فرد یا جریانی اگر بدون بنیان اخلاقی و کارشناسی باشد شکنندگی در ابعاد مختلف را در پی دارد و کمترین آسیب آن رخت بربستن آرامش عمومی از جامعه و کمرنگ شدن وحدت و اعتماد است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: دو قطبی شدن فضای جامعه و پرداختن افراطی به مسائل سیاسی تنها آب به آسیاب دشمن ریختن است و نیاز است که در شرایط کنونی همانطور که رهبر فرزانه تاکید کردند وحدت و همدلی در لایه های اجتماعی تقویت شود.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: عملکرد نظام و دولت نباید با دیدگاه های شخصی و گروهی تفسیر به رای شود و نقد منصفانه بر پایه علمی و انصاف باید ابزار آن باشد.
وی توضیح داد: حاکمیت این تفکر و گفتمان که هر گروه و فردی بتواند عملکرد نظام و دولت را با دیدگاه و ذهنیت خود مشاهده وتفسیر کند و در صورتی که خواسته های فردی محقق شده باشد اظهار رضایت کرده و در غیر این صورت عملکرد دولت را بدون بنیان علمی و کارشناسی زیر سئوال می برند، صحیح نیست.
وی ادامه داد: پدیده های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را باید بر اساس منطق و منویات مقام معظم رهبری مورد سنجش قرار داد و از اظهار نظرهای بی اساس خودداری کرد در غیر این صورت زمینه گسترش تضاد و اختلاف در جامعه فراهم می شود و دو قطبی شدن جامعه چیزی است که دشمنان نظام و اسلام می خواهند.
امام جمعه اراک ادامه داد: ناکارآمد نشان دادن دولت از سوی هر جریان و گروهی ناپسند و غیراخلاقی است چرا که دشمنان از این اختلافات به ظاهر سطحی و بی ارزش تبلیغات سوء به راه اندخته و جامعه را به چالش می کشند.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: همه جناح های سیاسی باید در مسیر ولایت گام برداشته و نقش خود و احزابشان را در ارتقاء اعتماد عمومی و رضایت آحاد جامعه به خوبی ایفا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آحاد جامعه باید به اصول مسلم انقلاب وفادار باشند و آنها را تقویت کنند و همه باید بدانند که اگر اصول انقلاب زیر سؤال برود، اعتماد عمومی مردم به نظام نیز آسیب می بیند و این مولود نامبارک تندروی و افراطی گری است.
وی، با بیان اینکه امیدواری مردم به حل مشکلات را نباید از بین برد، افزود: دولت برای انجام بهتر امور نیازمند نظارت و نقد دلسوزانه است، اما متاسفانه بعضی از افراد بین نقد دلسوزانه و تخریب تفاوتی قائل نمی شوند که این نیز به زیان نظام است.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: کسانی که دلسوز مردم و نظام و کشور هستند، تلاش می‌کنند نقاط ضعف دولت را به دولت نشان دهند تا دولت تقویت شود، اما کسانی که به دنبال منافع شخصی و گروهی خود هستند، تلاش می‌کنند با تضعیف دولت و ایجاد موانع در سر راه آن، دولت را از انجام وعده‌های خود و تحقق وعده‌های مردم باز بدارند.
وی گفت: نباید مقوله وحدت و همدلی به عنوان اساس و شالوده نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه افراطی گری آسیب ببیند.
استاندار استان مرکزی نیز در این خصوص گفت: تخریب برنامه های دولت و حاکمیت فضای بی اخلاقی به جای نقد سازنده، روحیه امید و همبستگی در لایه های جامعه را برای پیشبرد امور تضعیف می کندو با قطبی شدن جامعه همه بخش ها زیان می بیند.
محمود زمانی قمی افزود: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بر پایه امید، اخلاق، استقلال و آزادی بنا شده و کسانی که مزین به این الفاظ باشند در مسیر اعتلای کشور گام برمی دارند.
وی اظهار کرد: اگر هر یک از این شاخص های عمیق و با ارزش به ویژه اخلاقمداری خدشه دار شود، کلیت نظام آسیب می بینند.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: برخی ها داعیه دار اخلاق هستند اما با وجود سر دادن شعار انقلابی بودن ، برنامه های دولت را تخریب می کنند که این مهم ضمن پمپاژ ناامیدی در جامعه، ظرفیت هایی را که باید در مسیر سازندگی و توسعه هدایتگری شود، هدر می دهد.
زمانی قمی بیان کرد: هر دولتی نقاط قوت و ضعفی دارد که باید با برجسته سازی نقاط قوت به همگرایی جمعی در پیشبرد امور دامن زد و درکنار آن بر مدار نقد سازنده برای توجه دادن مسئولان به راهکارهای اصلاحی در ضعف ها، پرداخت.
وی اظهار کرد: نقد سازنده لازمه هر جامعه است اما جدل و تخریب پسندیده نیست و دولت یازدهم نیز با روی گشاده از نقد استقبال می کند و آن را ابزاری در بهبود رویه ها و برنامه ها می داند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی نیز گفت: اگر چه همه جناح های سیاسی دغدغه توسعه و پیشرفت کشور را دارند اما نباید این امر به کانون تفرقه و اختلاف بین جناح های سیاسی تبدیل شود.
شکرالله حسن بیگی بیان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، دشمنان همواره تلاش می کنند تا با نفوذ به دستگاه حکومتی کشور اساس نظام اسلامی را تحت الشعاع قرار دهند بنابراین می طلبد فعالان سیاسی کشور از هر حزبی در راستای کشف و شناسایی ریشه ها و کانون ها و عوامل تفرقه در کشور گام برداشته و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.
وی اضافه کرد: آحاد جامعه به خصوص منتقدان دولت باید بدانند که تنها در سایه وحدت و همدلی می توان مسیر توسعه و بالندگی را پیمود و در غیر این صورت هر اقدامی از سوی هر جناحی آب در آسیاب دشمن ریختن است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.