صلاحی: ایجاد مرکز فرهنگی پروفسور حسابی از ضرورت‌های توسعه گردشگری تفرش است

به گزارش مرکزی دیلی ، عباس صلاحی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، ضمن اشاره به وضعیت مناسب شهرستان تفرش به لحاظ جغرافیایی، گفت: تفرش به دلیل وجود آب و هوای مساعد و فضاهای طبیعی دارای پتانسیل قوی برای جذب گردشگر است.

وی در ادامه افزود: رودخانه قره چای به عنوان جاذبه طبیعی این شهرستان یکی از دو رودخانه بزرگ و دائمی استان مرکزی است که از ارتفاعات شهرستان شازند سرچشمه می گیرد در جهت غرب به شرق استان مرکزی جریان دارد و در نهایت به دریاچه نمک قم می ریزد.

این مقام مسوول، گفت: با احداث دریاچه مصنوعی و پیست موتورسواری در شهرستان تفرش، می توان بیش از پیش از پتانسیل ویژه این شهرستان به لحاظ موقعیت آب و هوایی بهره برد.

وی اظهار کرد: شهرستان تفرش به عنوان شهر سلامت در استان مرکزی شناخته می شود.

صلاحی ضمن تأکید بر جنبه گردشگری فرهنگی این شهرستان به مقبره پروفسور حسابی، آرامگاه امامزاده محمدعابد(ع)، مسجد ششناو، تکیه زاغرم، بقعه امامزاده مهدی(ع) ملقب به ابوالعلی و امامزاده شاهوارق(ع) اشاره کرد و گفت: شهرستان تفرش زادگاه پدران علم است از این رو وجود مرکز فرهنگی پروفسور حسابی در این شهر از ضرورت هاست.

وی در ادامه اظهار کرد: تفرش، دومین منطقه ای است که پس از تهران آیین تعزیه اش به ثبت ملی رسیده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص زیرساخت های گردشگری در فراهان، گفت: شهر تاریخی ذلف آباد در فراهان، دارای قابلیت بالایی برای جذب گردشگر در این منطقه است.

صلاحی بیان کرد: زادگاه مفاخر و مشاهیری چون پروفسور حسابی، دکتر پارسا، دکتر قریب، قائم مقام فراهانی و امیرکبیر، ضرورت احداث موزه مفاخر و مشاهیر در این شهرستان را منجر می شود.

وی با اشاره به اصالت آشتیانی پدر شاعر پرآوازه ایران، پروین اعتصامی، قدمت ۱۰۰ ساله اولین دبستان در این شهر و وجود خانه دکتر مصدق در این شهرستان، افزود: شهرستان آشتیان دارای پتانسل تبدیل شدن به یک مرکز فرهنگی در استان است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در پایان،گفت: شهرستان آشتیان به علت تقدم در گازکشی در میان سایر شهرهای استان به عنوان اولین شهر سبز در استان شناخته می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.