۴۸ درصد آلایندگی هوای شهر اراک مربوط به خودروها است

به گزارش مرکزی دیلی، امیر انصاری امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در بخش حمل و نقل ۸۶ درصد آلایندگی‌ خودروها سهم خودروهای شخصی و ۱۴ درصد سهم خودروهای عمومی است.

وی تصریح کرد: تاکنون و در راستای کاهش آلایندگی هوای شهر اراک چهار هزار و ۷۲۴ خودرو فرسوده از رده خارج شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: همچنین تاکنون پنج هزار خودروی دودزا توقیف و ۴۹۵ برگ معاینه فنی ابطال شده است.

انصاری ادامه داد: در بخش حمل و نقل عمومی نیز به منظور کاهش آلایندگی ۱۴۰ دستگاه اتوبوس گازسوز خریداری شده است و در حال حاضر ۶۷ خودروی گازسوز و ۱۱۸ اتوبوس گازوئیل‌سوز در مرکز شهر اراک تردد دارند.

وی بیان داشت: بر اساس اعلام سازمان اتوبوسرانی کلانشهر اراک هم اینک ۱۸۴ اتوبوس روزانه در خطوط این شهر فعالیت دارند که از این تعداد ۶۷ اتوبوس گازسوز و مابقی از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان ساخت: با توجه به معضلات تنگی معابر در هسته مرکزی شهر و ترافیک سنگین در ساعات پرتردد صبح و عصر، ایستایی اتوبوس‌های گازوئیل‌سوز در ترافیک و همچنین ایستایی مدت‌دار اتوبوس‌ها در مرکز شهر برای خالی و پر کردن مسافر به شدت در افزایش میزان آلودگی هوای اراک به خصوص در مرکز شهر اثرگذار است.

انصاری تصریح کرد: استفاده از اتوبوس‌های گازوئیل‌سوز در شرایطی در اراک ادامه دارد که سال گذشته شهرداری اراک ۱۴۰ دستگاه اتوبوس گازسوز خریداری کرده و در پارکینگ بلا استفاده از آنها نگهداری می‌کند.

وی اظهار کرد: اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که در نیمه نخست امسال ۸۶ روز از ایام را در آلودگی و ناسالم گذرانده است که بر اساس پژوهش‌های موجود سهم خودروها در ایجاد این آلاینده‌ها ۲۱ درصد، صنعت ۴۷ درصد، ریزگردهای فرا منطقه‌ای ۱۵ درصد، ریزگردهای محلی ۱۰ درصد و سایر منابع پنج درصد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی احداث سه پایانه مسافربری در میدان محیط زیست، فراهان و بسیج، ایجاد سه مرکز معاینه فنی سبک و سنگین، گازرسانی به صنایع توسط شرکت گاز، تدوین نقشه اجرای محدوده طرح ترافیکی و … را بخشی از اقدامات انجام شده در اراک در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.