اجرای مراسم «شبیه‌خوانی» در بازار اراک

به گزارش مرکزی دیلی، مهدی قاسمی، معاون فرهنگی ـ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی با تسلیت ایام سالروز شهادت حضرت امام حسین(ع) گفت: مراسم شبیه‌خوانی مصادف با هشتم محرم در بازار سر پوشیده اراک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هنر تعزیه ریشه تاریخی دارد و مورد وثوق علما و بزرگان است، افزود: اجرای برنامه تعزیه در بازار سرپوشیده اراک به این شکل که اجرا کنندگان در حال حرکت و در مسیر ابتدا تا انتهای بازار به اجرای تعریه می‌پردازند از دیرباز و در طول سالیان متمادی در اراک وجود داشته و امسال بر اساس سنت دیرینه مردم این شهر و درخواست بازاریان برگزار خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: این برنامه از ساعت ۳۰/۹ تا۱۲ سه‌شنبه،۲۱ آبانماه از ابتدای بازار سرپوشیده اراک به سمت میدان ارک برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ عاشورا منطبق با اسناد و روایات بزرگ‌ترین امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: این برنامه تعزیه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و همکاری شورای تعزیه استان به ویژه تعزیه‌داران محله قلعه برگزار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.