مروری برعناوین خبری هفته نامه های سرچشمه، راوی و وقایع استان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل زا ایرنا، هفته نامه سرچشمه عنوان درشت خبری شماره ۷۱۱ خود را استعداد و قابلیت استان مرکزی برای تبدیل شدن به قطب قرآن کشور اختصاص داده و نوشته است: استان مرکزی از لحاظ هوش، استعداد ، سوابق تاریخی و همچنین نخبگان و نخبه پروری در طراز بسیار مطلوبی قرار داد.

در این مطلب به نقل از« آیت الله دری نجف آبای» عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری آمده است: در زمینه علوم قرآنی، قرآن پژوهی و فرهنگ قرآن کریم، استان مرکزی قابلیت لازم را برای حیات طیبه الهی ، اسلامی را دارد.

این مطلب می افزاید: تبدیل این استان به قطب قرآنی کشور ، نیازمند تلاش و مجاهدت همگانی است.

هفته نامه سرچشمه استان مرکزی یکی دیگر از عناوین برجسته خبری این شماره خود را به کسب رتبه برتراستان مرکزی در کاهش سزارین در برنامه تحول نظامت سلامت اختصاص داد.

در این مطلب به نقل از «محمد جمالیان » مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک آمده است: از نیمه اردیبهشت ماه تاکنون استان مرکزی توانسته کاهش یازده ونیم درصدی میزان سزارین داشته باشد در حالیکه میانگین کشوری کاهش سزارین در این مدت پنج درصد بوده است.

در ادامه این عنوان خبری آمده است: میزان عمل سزارین در مراکز درمان دولتی استان قبل از برنامه نظام تحول سلامت ۴۹ و دو دهم درصد بوده که در حال حاضر به ۳۷ و چهار دهم درصد کاهش یافته است.

ضریب نفوذ گاز در روستاها ۶۰ درصد است، حدود پنج هزار شغل در استان مرکزی ایجاد شد وپرداخت کرایه نقدی در ساوه حذف می شود از دیگر عناوین هفته سرچشمه است.

هفته نامه سرچشمه با مشی فرهنگی، ورزشی، سیاسی و اجتماعی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی «مصطفی قاسمی » در گسترده استان مرکزی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

***هفته نامه راوی استان مرکزی نیز عنوان برجسته خبری شماره ۵۹۰ خود را به چگونگی دسترسی کودکان در شبکه های اجتماعی اختصاص داده است.

در این مطلب که به قلم «افسانه مهدوی » نوشته شده آمده است: کودکان در سنین پایین، بهتر است وارد این اینگونه شبکه ها به خصوص آنهایی که برای بزرگسالان است؛ نشوند.

در این مطلب آمده است: متاسفانه تلفن های هوشمند با قابلیت دسترسی به شبکه های اجتماعی وجود دارند و والدین با خرید تلفن های هوشمند برای فرزند امکان دسترسی به این شبکه ها را فراهم می کنند.

بی رغبتی بیسوادان به سوادآموزی آسیب شناسی شود، خواسته مردم عراق از دولت جدید امنیت وشکست تروریست های داعش، بافت قدیم فرمهین به مرور اصالتش را از دست می دهد از دیگر عناوین خبری هفته نامه روای استان مرکزی است.

هفته نامه راوی با مشی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با مدیر مسوولی و صاحب امتیازی«حسین مهدوی» منتشر می شود.

***هفته نامه وقایع استان استان مرکزی نیز یکی از عناوین برجسته خبری شماره ۲۶۴ خود را به چگونگی واقعه تلخ غرق شدن دانش آموزان استان مرکزی در اردوی هلال احمر به یکی از استانهای شمالی کشور اختصاص داده است.

در این مطلب به نقل از رییس سازمان هلال احمر کشور آمده است: جمعیت هلال احمر از این حادثه بسیار ناراحت است و سعی کرده از اولین لحظات وقوع آن در کنار خانواده های داغدار باشد.

«قبادی دانا» افزوده است: از انجام هر اقدامی برای تسکین خانواده های عزادار کوتاهی نکرده ایم و پیگیری پرونده برای شناخت مقصر حادثه خواسته به جا و حق خانواده های عزادار است و به عنوان رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در راستای تحقق این مهم کوتاهی نخواهم کرد.

متارکه از مطالعه عنوان دیگری از هفته نامه وقایع استان است که کاهش علاقه مردم به فرهنگ مطالعه را مورد کنکاش قرار داده است.

دراین مطلب به قلم« سمیه انصاری فر» آمده است: مجموع سرانه مطالعه ایرانیان ۷۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه است که از این میزان ۱۵ دقیقه و۱۸ ثانیه اش روزنامه، پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه مربوط به نشریه و ۲۱ دقیقه و ۳۶ ثانیه اش مربوط به قرآن و کتب ادعیه است.

انصاری فر در ادامه آورده است: در این میان وضعیت استان مرکزی نیز مساعد نیست وطبق آمار در رده های دهم به بالای مطالعه در کشور قرار دارد که نگاه ویژه مسوولین را می طلبد.

هفته نامه وقایع استان با مشی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و صنعتی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی «نیره یوسفی راد» در گسترده استان مرکزی توزیع می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.