ویژه‌برنامه «جشن گلباران» در صدا و سیمای استان مرکزی

همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری، مراسم جشن گلباران با حضور خیرین، کارآفرینان، نخبگان و جمعی از مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، شامگاه سه‌شنبه، ۱۵ اسفندماه از صدا و سیمای استان برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه مرکزی، به مناست آغاز هفته احسان و نیکوکاری، مراسم جشن گلباران با حضور خیرین، کارآفرینان، نخبگان و جمعی از مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، شامگاه سه‌شنبه، ۱۵ اسفندماه برگزار شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با صدور پیامی به‌ مناسبت روز احسان و نیکوکاری، گفت: مردم نیکوکار و خیر استان همواره در راستای کمک به محرومان و نیازمندان کوشا و پیشتاز بوده و هستند.

وی بیان کرد: قطعاً بهترین صدقه، کمک به فقرا و نیازمندان است و در واقع کمک به نیازمندان و ایتام، نوعی تجارت و معامله با خداست که به‌واسطه آن انسان از سعادت دنیوی و ثواب اخروی برخوردار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: مردم در جشن نیکوکاری با همه وجود همچون گذشته در صحنه حضور فعال خواهند داشت و از هیچگونه محبت و کمکی دریغ نخواهند کرد و لازم است تا در آستان فرارسیدن نوروز، شادی خود را با نیازمندان و محرومان تقسیم کرد.

محسن سنایی، مدیر کل مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نیز در ادامه مراسم ضمن تقدیر از مشارکت فعال خیرین استان مرکزی، اظهار کرد: خیرین و نیکوکاران با کمک به محرومان و نیازمندان، در واقع نیاز معنوی خود را برطرف کرده و به آرامش دست خواهند یافت.

وی بیان کرد: برگزاری جشن احسان و نیکوکاری انگیزه‌ای برای کمک و تجلی نوعدوستی و مهرورزی مردم بوده و زمینه‌ساز رشد و شکوفایی فرهنگی جامعه است.

مدیر کل مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) افزود: محرومان و فقرا به دلایل مختلفی نیازمند کمک و مشارکت خیرین نیکوکار هستند و کمک به آنان فرصتی برای ذخیره‌اندوزی توشه اخروی انسان است.

محسن ولیئی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز در ادامه اظهار کرد: ۱۴ اسفند ماه به نام روز احسان و نیکوکاری نامگذاری شده و هفته احسان و نیکوکاری در استان مرکزی از ۱۲ اسفندماه با شعار، سعادت، توانمندی و تحکیم بنیان خانواده آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی در سطح استان و شهرستان‌های تابعه افزود: در طول این یک هفته برنامه‌های متنوعی در سطح استان اعم از جمع آوری کمکهای مردمی و برنامه‌های مشارکتی با خیرین تدبیر شده است.

ولیئی تصریح کرد: حضور و مشارکت فعال خیرین، تضمین کننده دستگیری از همنوعان و نیازمندان است و حمایت خیرین خود قوت قلبی برای نیازمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت خواهد بود.

مدیر کل کمیته امداد استان ضمن قدردانی از زحمات خیرین، افزود: کمک کردن تنها به مادیات مختص نخواهد شد و کمک‌های مستمر معنوی و غیر مادی نیز حرکت ارزنده‌ای است که جای تقدیر خواهد داشت.

مجید خلیلی، از خیرین شهرستان ساوه نیز در ادامه، گفت: کمک به نیازمندان وظیفه شرعی هر انسان و به نوعی کمک به خود و زمینه‌ساز ایجاد آرامش درونی است، ما باید در هر شرایطی حامی و پشتیبان نیازمندان و خانواده های بی بضاعت باشیم.

این خیر نیکوکار در ادامه افزود: همه باید تمام تلاش خود را به کارگیرند تا ضمن رفع نیازهای محرومین، آنان را به سمت خودکفایی سوق دهیم تا طعم شیرین دست‌‌مایه تلاش خود را با عزت نفس بچشند.

رباب هدی از مددجویان کمیته امداد استان و یکی از ۱۰ کارآفرین برتر کشوری نیز با تأکید بر افزایش خودباوری در بین نیازمندان، اظهار کرد: با همت و مساعدت مادی و معنوی نهاد کمیته امداد امام(ره) در زمینه کارآفرینی و تولید به خودکفایی رسیده و در حال حاضر ۳۰ نفر از مددجویان و بانوان سرپرست خانوار در کارگاه تولیدی که راه‌اندازی کرده‌ام مشغول فعالیت هستند.

این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه شاد کردن دل دیگران در خور بالاترین پاداش‌هاست، بیان کرد: امروزه با پشتوانه و تلاش مضاعف و در پرتو حمایت‌های مادی و معنوی می‌توان در همه عرصه‌ها به موفقیت و توانمندی دست یافت؛ لیکن رسیدن به مرحله توانمندی و خودکفایی نیازمند افزایش خودباوری است و انسان در هر مقطعی از زندگی اگر به خودباوری دست یابد موفق خواهد بود.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم مبالغی توسط خیرین نیکوکار استان مرکزی به نیازمندان اهدا شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.