تحلیف هیئت منصفه دادگاه مطبوعات استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، هفته نامه وقایع که با انتشار گزارشی با تیتر” کارشناسان به عملکرد محیط زیست نمره می دهند/عملکرد سازمان محیط زیست ۶″ شکایت حفاظت محیط زیست استان مرکزی را به جان خرید، امروز در دادگاه رسیدگی به این پرونده  تبرئه شد.

رئیس دادگاه مطبوعات استان مرکزی در جلسه رسیدگی به دادگاه مطبوعات که به طرفیت اداره کل حفاظت محیط زیست استان از هفته نامه وقایع استان مرکزی به خاطر چاپ این گزارش با حدود ۴۵ دقیقه تاخیر در سالن اجتماعات دادگستری کل استان مرکزی برگزار شد از انصراف شاکی پرونده به دستور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خبر داد.

قاضی محمد رضا عدالتخواه گفت: از آنجا که اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اعلام این مطلب که به دستور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از شکایت خود انصراف می دهند دادگاه دیگر ضرورتی برای پیگیری موضوع تشخیص نداده و این هفته نامه با مدیرمسئولی نیره یوسفی تبرئه می شود.

مدیرمسئول هفته نامه وقایع نیز در حاشیه این دادگاه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در پی انتشار گزارش ” کارشناسان به عملکرد محیط زیست نمره می دهند/عملکرد سازمان محیط زیست ۶″ اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی حدود ۲ ماه پیش از این هفته نامه شکایت و خواستار رسیدگی به این پرونده از سوی مقام عالی قضاوت شد که با پیگیری های صورت گرفته از سوی هفته نامه در سازمان حفاظت محیط زیست سرکار خانم دکتر ابتکار بعداز انتصاب به عنوان معاون رئیس جمهور دستور خودرا مبنی بر بازپس گیری این شکایت به نماینده خود در استان صادر کردند.

نیره یوسفی ادامه داد: علیرغم دستور معاون رئیس جمهور شکایت سازمان حفاظت محیط زیست پا برجا بود تا اینکه در سفر اخیر دکتر ابتکار به استان و دستور موکد ایشان برای باردیگر مسئولین استانی حفاظت محیط زیست را مجاب به پس گرفتن شکایت و در نهایت تبرئه هفته نامه وقایع استان کرد.

تحلیف هیئت منصفه دادگاه مطبوعات استان مرکزی

در حاشیه برگزاری دادگاه مطبوعات ظهر امروز همچنین در اراک اعضای هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان مرکزی با ادای سوگند کار خود را به طور رسمی برای مدت دو سال آغاز کردند.

رئیس دادگاه مطبوعات استان مرکزی در این مراسم ضمن تقدیر از اعضای هیات منصفه قبلی در دادگاه مطبوعات استان مرکزی گفت: ادای سوگند هیات منصفه جدید طبق قانون در اولین جلسه دادگاه مطبوعات بعد از تعیین اعضا برگزار می شود.

وی با اشاره به نقش مشورتی اعضای هیات منصفه دادگاه مطبوعات افزود: طبق قانون دادگاه رسیدگی به جرائم مطبوعاتی در استان ها با حضور ۱۴ عضو هیات منصفه که از میان اقشار مختلف توسط نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه مرکز استان، رئیس کل دادگستری استان، رئیس شورای اسلامی مرکز استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل تبلیغات سلامی استان انتخاب می شوند برگزار می شود.

رئیس دادگاه مطبوعات استان مرکزی یادآور شد: ترکیب هیات منصفه به گونه ای است که افراد با تجربه دوره های قبل در کنار افراد جدید قرار می گیرند تا روند پیشبرد امور با مکل مواجه نشوند.

عدالتخواه از هیات منصفه دادگاه مطبوعات به عنوان سمبل افکار عمومی در این دادگاه یاد کرد و گفت: تصمیم نهایی مبنی بر گناهکار بودن یا نبودن فرد توسط قاضی دادگاه مشخص خواهد شد.

در این مراسم محسن تاج آباد، علی اصغر حمزه لو، سید حسن شریفی ،سیف الله کریم زاده ،جواد شعبانی ، محمد علی کمالی نهاد ،محسن خطیب آرا ، سعید یحیایی ، حاجیعلی اکبری ، سلیمان توکلی ، کیو مرث محمودی ، اشرف بهادری ،عباس مظفری و محمد صادق رجایی به عنوان اعضای جدید هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان مرکز یا ادای سوگند کار خود را آغاز کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.