خبازان سحرخیز، شرمنده همشهریان و کارگران

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، مسلم روشنی رییس اتحادیه خبازان اراک با تشریح مسائل و مشکلات صنف خبازان، خواستار حمایت مسوولین شهر در حل مشکلات این صنف شده و اظهار کرد: خبازان سحرخیز شهر همواره شرمنده همشهریانی هستند که گاهی با بی‌کیفیتی نان مواجه می‌شوند و همچنین شرمنده کارگران زحمت‌کش این صنف هستند که با سخت‌ترین شرایط کاری کمترین حقوق و مزایا را دریافت می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر عدم کیفیت گندم و آرد عنوان کرد: سال‌هاست با بی‌کیفیتی گندم و آرد روبه رو هستیم. مسوولین مربوطه باید در این خصوص تجدید نظر کنند و گندم خارجی بیشتری در اختیار کارخانه‌جات بگذارند.

روشنی با اشاره به ناسازگاری کارخانجات با این صنف در خصوص تبدیل گندم به آرد اظهار داشت: با وضعیت بد گندم و آرد چطور می‌توان همشهریان را جذب، و درآمد‌زایی ایجاد کرد.

وی در ادامه با گلایه از عدم تغییر قیمت نان با توجه به افزایش هزینه‌ها عنوان کرد: یک روز با هزار تومان برای کارگر نانوایی صبحانه تهیه می‌کردیم اما حالا با ۱۰ هزار تومان هم نمی‌توان صبحانه برای کارگران نانوایی تهیه کرد و این در حالی است که تمامی قیمت‌ها با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه تغییر پیدا کرده اما تغییری در قیمت نان رخ نداده است.

رییس اتحادیه خبازان اراک با طرح موضوعات مربوط به مشکلات بیمه کارگران و کارفرمایان این صنف و جریمه‌هایی که به دلیل برخی تخلفات از سوی تعزیرات حکومتی ابلاغ می‌شود اشاره کرد و گفت: با نصب پلاکارد سر در نانوایی‌ها به دنبال تخلف واحد نانوایی، با حیثیت نانواها و خانواده‌هایشان بازی می‌شود.

روشنی ضمن درخواست در خصوص تغییر نگرش درباره تعرفه‌ها اظهار داشت: خبازی یک واحد تولیدی نیست، بلکه یک واحد خدماتی است، اما تعرفه‌ها همانند کارخانه‌های بزرگ این شهر از سوی این سازمان  ابلاغ می‌شود.

وی اظهار داشت: این صنف امنیت شغلی ندارد و یک نانوا از صبح تا شب باید هزینه‌های مختلف را بابت پخت نان پرداخت کند.

رییس اتحادیه خبازان اراک پیرامون فرهنگ‌سازی در استفاده نان سبوس‌دار به جای نان سفید یادآور شد: مردم در اشتباه هستند و فکر می‌کنند نان سفید بهتر است و باید در این راستا فرهنگ سازی شود.

روشنی ضمن گلایه از صدای و سیمای مرکز استان گفت: بارها آمادگی خود را پیرامون برنامه‌سازی جهت فرهنگ‌سازی مصرف نان سبوس‌دار اعلام کرده‌ایم، اما در این خصوص اقدامی انجام نشده است.

وی گفت: علاقه‌مندی مردم به نان سفید منجر به ایجاد بازار سیاه در بین کارخانه‌جات و خبازان شده است به طوری که کارخانجات کیسه‌های آرد سبوس دار را در ازای گرفتن آرد سفید از این صنف خریداری می‌کنند.

 رییس اتحادیه خبازان اراک در پایان همچنین در خصوص تغییر نگرش درخصوص حریم نانوایی‌ها و اینکه حریم نانوایی‌ها نباید کمتر از ۵۰۰ متر باشد نیز مسائلی را مطرح کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.