برگزاری دوره آموزشی حقوق شهروندی و رفتار سازمانی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، ربیعی با اشاره به اهمیت رعایت حقوق و کرامت افراد در جامعه اسلامی، افزود: حقوق شهروندی در واقع مجموعه حقوقی است که افراد به اعتبار موقعیت شهروندی خود دارا هستند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست این دوره آموزشی سعی دارد کارکنان دستگاه های اجرایی این استان را با حقوق شهروندان آشنا سازد تا اقشار مختلف با آگاهی از این حقوق، بتوانند حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های دولتی و غیر دولتی به عمل آورند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: شرکت‌کنندگان به مدت ۲ روز  در دوره‌های آموزشی حقوق شهروندی، با مبانی حقوق شهروندی و اهمیت و ضرورت شناخت این حقوق و آگاه‌سازی عموم شهروندان از حقوق خود آشنا شده و در پایان گواهی اتمام دوره به مدت ۸ ساعت به صورت مصوب به شرکت کنندگان  ارائه می‌شود.

ربیعی اظهار داشت: برای تامین حقوق شهروندی باید در دو حوزه آگاهی شهروندان و مسئولان از حقوق خود و نظارت بر حسن عملکرد ادارات و دستگاه‌ها در راستای تحقق این حقوق، برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی با تاکید بر این که امام خمینی (ره) در طول عمر پر برکت خود، بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، همواره بر این نکته تاکید داشتند که در جامعه اسلامی باید کرامت و ارزش والای انسان حفظ شود، تصریح کرد: امیدواریم پس از اتمام این دوره، شاهد حرکت‌های جدی در سطح استان در راستای آشنایی مردم و تحقق حقوق شهروندی بوده و این برنامه در سطح گسترده نیز به همت مسؤلان، با حضور کارشناسان ادارات و عموم مردم به اجرا درآید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.