ایجاد ۵۵ واحد صنعتی جدید با توسعه شهرک حاجی آباد اراک

استاندار مرکزی در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی گفت: مقرر شد شهرک صنعتی حاجی آباد اراک با ایجاد ۵۵ واحد صنعتی جدید ۳۰ هکتار گسترش یابد.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی به نقل از صدا وسیما، استاندار مرکزی در حاشیه شصت و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان مرکزی گفت: مقرر شد وسعت شهرک صنعتی خصوصی حاجی آباد اراک به میزان ۳۰ هکتار و برای ایجاد ۵۵ واحد صنعتی پاک افزایش می‌یابد.
مخلص الائمه با بیان اینکه اصل موضوع مورد توافق است گفت: البته توسعه منوط به رعایت مسائل زیست محیطی و گذر مسیل در این شهرک است.
وی با اشاره به اینکه آموزش رانندگان تجهیزات سنگین از سوی هسکو از واحد‌های زیر مجموعه‌های شرکت هپکو و تجمیع صنوف ضایعاتی از دیگر مصوبات این نشست بود گفت: بخشی از اعتبارات مصوبات سفر دولت به استان مرکزی ابلاغ شده و تعداد مصوبات بر اساس نیاز استان از ۲۲۰ مصوبه فراتر رفته است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۳۵ اتاق بازرگانی در سطح کشور وجود دارد که این استان دومین استان است که مرکز علم و فناوری در آن تشکیل شده است.
«ناصر بیکی» افزود: پس از اصلاح نظام یارانه‌ها به دلیل عدم توان خرید مرغ ۶۰۰ هزار ریالی توسط مردم، تولیدات مرغداران روی دست آنان باقی مانده است.
وی ادامه داد: پیش از اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها ۱۱۰ میلیون جوجه‌ریزی ماهانه در کشور انجام می‌شد که اکنون به ۸۰ میلیون قطعه کاهش یافته است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: ۱۶ واحد مرغ مادر در استان وجود دارد که ۱۰ واحد آن‌ها با زیان سنگین در حال فعالیت هستند و نیاز است فکری جدی در سطح ملی برای آن‌ها انجام شود.
بیگی صادرات جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار را از جمله راهکار‌های رفع مشکلات مرغداران عنوان کرد و افزود: واردات این محصولات به کشور عراق پس از ۶ سال توسط این کشور آزاد شده و در کشور به دلایل نامعلوم اجازه صادرات داده نمی‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.