رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اراک:نقد منصفانه به توسعه همه جانبه می انجامد

به گزارش مرکزی دیلی، دکتر علیرضا نظام آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کشور و نحوه اداره آن با ابزار نقد از چالشهای بزرگ رهایی می یابد.
وی ادامه داد: با وجود گستردگی دنیای ارتباطات، یکی از شاخص های توسعه، فرآیند نقد منصفانه است.
این استاد دانشگاه معتقد است: منتقدان باید با آگاهی به علوم روز و با تکیه بر انتقاد کارساز و موثر در راستای توسعه همه جانبه کشور بکوشند چرا که نیاز امروز کشور به نقد سازنده بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود.
وی بیان کرد: فرهنگ ایرانی و اسلامی ما نیز تاکیدات ویژه ای بر نقد منصفانه دارد و همواره رعایت امانتداری،پرهیز از دخالت سلایق شخصی و رعایت حریم ادب و احترام را گوشزد کرده است.
دکترنظام آبادی نقش رسانه ها و مطبوعات را در امر نقد حیاتی دانست و افزود: رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی نقشی اساسی در روند توسعه کشور دارند و در این راستا می توانند به عنوان بازویی قدرتمند یاریگر دولت باشند.
او اضافه کرد: اگر نقد همراه با اصول اصلاح گرایی باشد به طور قطع با توفیقات مطلوبی همراه خواهد شد و روند توسعه کشور نیز شتاب خواهد گرفت.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی اراک اظهار کرد: اخلاق نقادی نیز مولفه های مختلفی دارد که رعایت آن از سوی منتقدان می تواند زمینه ساز رشد و شکوفایی بیشتر کشور باشد

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. حیدری گفت:

    ببخشید آقای دکتر نظام آبادی ؛ مقاله بنده بیش از یکسال است که نزد مسئول هم اندیشی دانشگاه در نوبت است . لطفا” اگر می توانید آن را به جریان بیاندازید . اتفاقا” مقاله ام را برای نقد فرستاده ام .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.