مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی: عمل به قانون ملاک پیگیری تاسیس خانه مطبوعات استان مرکزی است

به گزارش مرکزی دیلی، «حسین شاکری» روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: خانه مطبوعات مرجع و کانون پیگیری مطالبات صنفی روزنامه نگاران واهالی رسانه است وتلاش مسوولان ارشاد استان پا گرفتن این نهاد صنفی به منظور ساماندهی و سهولت بخشی به امور خبرنگاران است.

وی توضیح داد: نبود تشکیلات منسجم صنفی روزنامه نگاران در استان مرکزی در سالهای گذشته موجب شده که اهالی رسانه این استان از مرجعی برای پیگیری مسایل آموزشی، تشکیل تعاونی مسکن، امور رفاهی و حمایتهای حقوقی محروم باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات به هیچ وجه سیاسی نیست و سلایق جناحی و جریانهای تندرو در آن محلی از اعراب ندارند و هیات موسس بر مبنای ضوابط قانونی مراحل اجرایی تاسیس این نهاد صنفی را دنبال می کند.

شاکری اظهار کرد: این نهاد صنفی تسلیم فشارهای جانبی نخواهد شد و با نظارت و برنامه های پیش بینی شده بستر برگزاری مجمع عمومی وانتخابات سالم خانه مطبوعات فراهم است.

هیات موسس خانه مطبوعات استان مرکزی با هفت عضو رسمی در استان مرکزی تشکیل شده و اساسنامه این نهاد صنفی را بررسی و برای تصویب در انتخابات مجمع عمومی آماده کرده است.

عضوگیری از اهالی رسانه برای خانه مطبوعات آغاز شده و تا پنجم مهر ماه ادامه دارد و بر اساس تقویم زمانبندی تشکیل مجمع عمومی اول این نهاد صنفی در ۲۴ مهر ماه امسال است.

ممکن است بپسندید...

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.