تاکید استاندار بر فراهم شدن بستر بیان مطالبات جامعه ورزش استان مرکزی از صنایع

استاندار مرکزی گفت: باوجود همه تنگناهایی که واحدهای صنعتی استان در حال حاضر دارند از مطالبات جامعه ورزش نمی توان گذشت و باید زمینه برای بیان خواسته های حوزه ورزش از صنایع فراهم شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی پیش از ظهر پنجشنبه درنشست شورای ورزش همگانی استان مرکزی با رویکرد حمایت صنایع مستقر در استان از جامعه ورزش، اظهار داشت: تیم های ورزشی و جامعه ورزش استان مرکزی باید مورد حمایت صنایع قرار گیرند و عدم توجه به توسعه ورزش باید از دستور کار صنایع خارج شود.

وی افزود: هیچ واحد صنعتی حتی صد در صد خصوصی نمی تواند مدعی باشد که از خدمات مجموعه دولت بهره مند نشده بنابراین موظف است در ازای خدماتی که به آن داده می شود سهمی در امور داشته باشد.

زمانی قمی بیان داشت: دولت فعالیت های عمرانی بسیاری انجام داده تا مجموعه صنایع در مناطق مختلف کشور مستقر شوند بنابراین صنایع کوچک و بزرگ وظیفه خود را در زمینه توسعه فرهنگ و ورزش باید به جامعه ادا کنند.

استاندار مرکزی افزود: باید در زمینه رفع مشکلات ورزش به تعامل و گفت و گو بپردازیم و ورزشکاران در نشست هایی خواسته و حقوقشان را مطرح کنند تا بررسی شود و ما هم وظیفه داریم مطالبات آنان را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به برخی از مطالب مطرح نشده در زمینه ورزش استان اظهار داشت: جامعه ورزشی باید حقایق را بدانند و وقتی ما توضیح روشن و واضح ارائه نمی دهیم جامعه ورزش حق دارد تردید کند.

زمانی قمی گفت: بهترین راه حل این است که در خصوص بررسی مشکلات جامعه ورزش، جلسه ای به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی تشکیل شود که در آن سمن ها، تیم های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان شرکت داشته باشند و در این جلسه نقشه راهی با ارائه خواسته های ورزشکاران و جامعه ورزش از صنایع مشخص شود.

استاندار مرکزی اظهار داشت: صحبت ها و نظرات تیم های ورزشی باید با صنعت گران محور دستور کار در این جلسات قرار گیرد و در این راستا مدیران صنایع برای تبادل نظر حضور داشته باشند.

زمانی قمی افزود: کارگروه بررسی صنعت و ورزش اهداف ابتدایی خود را بر مبنای تعیین شاخصه های صنعت و میزان کمک صنایع به ورزش استان پیگیری کنند.

استاندار مرکزی در پایان به مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند که در این جلسه حضور داشت پیشنهاد تاسیس باشگاه ورزش در این شرکت را ارائه داد.

حضور ۲۰ رشته ورزش استان مرکزی در لیگ کشور

در ادامه این جلسه، سعید ملکی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با ارائه گزارشی از تحولات ورزش در سال۹۴ نسبت به سال های گذشته گفت: از دهه هفتاد تا دهه نود تنها شش رشته ورزشی از استان مرکزی در لیگ کشور حضور داشت اما امروز شاهد فعالیت ۲۰ رشته ورزشی استان مرکزی در لیگ های کشور هستیم.

وی افزود: متاسفانه در طور ۲۰ سال اخیر صنایع استان جز معدودی از صنایع، آن طور که باید توجهی به ورزش استان نداشته اند.

ملکی ادامه داد: استان مرکزی از نیروهای متخصص در ورزش و استعدادهای فراوان در این زمین برخوردار است که اگر حمایت شود می تواند در خارج از مرزهای کشور نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: در حال حاضر هیات های ۴۷ رشته ورزشی در استان مرکزی فعال هستند.

همچنین در این نشست زهرا فرجی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار مرکزی گفت: متاسفانه نسبت به ورزش بانوان دراستان کم توجهی شده است.

وی افزود: هم اکنون ۲۲هزار ورزشکار زن در ۴۱ رشته ورزشی در ۱۲۰ باشگاه استان فعالیت دارند و بسیاری از تیم های بانوان استان به علت عدم وجود اسپانسر از حضور در مسابقات آسیایی و جهانی باز می مانند.

در پایان علیپور، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند نیز گفت: در زمینه اسپانسری تیم استقلال خوزستان ما سهمی نداشته ایم و نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند افزود: هم اکنون ۲۴ رشته ورزشی با ۴۵ مربی در پتروشیمی شازند فعالیت ورزشی دارند.

علیپور پیشنهاد کرد: در زمینه فراهم سازی اشتغال و استخدام برای ورزشکاران و قهرمانان این شرکت می تواند مساعدت کند و سهمی از اشتغال این شرکت به ورزشکاران و قهرمانان استان اختصاص یابد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.