نگرانی عضو شورای شهر از وضعیت بودجه نویسی شهرداری اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، مسعود آبایی در سخنرانی پیش از دستور جلسه صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک، افزود: تدوین بودجه در یک سازمان از اساسی ترین فعالیت ها محسوب می شود چرا که تعیین کننده سیر حرکتی در راستای برنامه ها و این مهم برای راهبری مدیریت شهری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: بودجه سال آینده مدیریت کلانشهر اراک باید بتواند زمینه ساز اصلاح سریع در ساختار، سرعت و نوآوری در راستای طرح ها و طلیعه ای برای سامان بخشی به وضعیت نیروی انسانی شهرداری و پاسخگویی مناسب به انتظارات مردم باشد، اما در این بودجه، خبری جز روزمرگی و تکرار راهبردهای جاری با اعتبارات قطره چکانی نیست.

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه با روزمرگی و فعالیت های روبنایی و سلیقه ای نمی توان کلانشهر ساخت و تحقق این مهم نیازمند تدبیر و برنامه و نظارت دقیق است، اظهار داشت: تصویب بودجه پیشنهادی مدیریت شهری کلانشهر اراک برای سال ۱۳۹۴ با روند موجود، مغایر با شعارها، طرح ها و آرمان های کلانشهر اراک و ظلم به مردم است.

آبایی تصریح کرد: نگاه به سرمایه گذاری و استفاده از مشارکت های مردمی از عناصری است که در بودجه پیشنهادی سال آینده کمرنگ دیده شده و این بخش با نیازهای شهر و شهروندان تناسب ندارد.

وی بیان کرد: ناهماهنگی بین شهرداری و سازمان های وابسته در ردیف ها و رقم های بودجه حکایت از زخم کهنه عملکرد جزیره ای در ساختار شهرداری کلانشهر اراک دارد و در مقابل توجه خاص به هزینه های جاری به ویژه در بخش پرسنلی به وضوح به چشم می خورد.

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک تأکید کرد: بیش از یک ماه است که شهردار کلانشهر اراک بودجه سال ۱۳۹۴ را تقدیم شورای اسلامی این کلانشهر کرده و در این مدت بیشتر وقت نشست های شورا به بررسی بودجه شهرداری و سازمان های تابعه صرف شده، اما حاصل آن روند فرسایشی داشته است.

آبایی ابراز داشت: بودجه پیشنهادی مدیریت شهری کلانشهر اراک برای سال ۱۳۹۴ ناکافی است و این بودجه نمی تواند انتظارات این حوزه را برآورده کند و همچنین نمی تواند منشاء تحولات اصولی در نیازهای زیربنایی این کلانشهر باشد.

وی اضافه کرد: انتظار مردم و شورا این بود که بودجه سال ۱۳۹۴ مدیریت کلانشهر اراک نسبت به سال جاری و سال های قبل متفاوت باشد و بستر تحولات اساسی در برنامه ها و سیاست ها قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک همچنین گفت: فرصت ها به سرعت در حال گذر است و مهلتی که مردم به اعضای شورای شهر داده اند رو به اتمام می باشد و نباید فراموش کرد که کلانشهر اراک نیاز به نهضت سازندگی در جبران کاستی ها دارد.

در این جلسه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۴ شهرداری کلانشهر اراک پنجم بهمن ماه امسال با مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد و ۸ میلیون ریال برای ارزیابی و تصویب، تحویل شورای اسلامی کلانشهر اراک شد که این رقم نسبت به بودجه ۳۰۰۰ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریالی سال جاری، حدود ۳۰ درصد افزایش دارد.

این بودجه به دلیل مخالفت اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک به شهرداری کلانشهر اراک عودت داده شد و قرار است در مهلت یک هفته اصلاح و به شورا تسلیم شود.

همچنین موافقت با پروانه ساخت ملک علی ساری در خیابان شهید بهشتی کلانشهر اراک، تأیید حسابرسی سال ۱۳۹۲ سازمان اتوبوسرانی این کلانشهر و همچنین اختصاص یک صد میلیون ریال از محل ماده ۱۷ به حجت سبزی پیشکسوت تئاتر اراک، از مصوبات نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک بود.

در این جلسه علی محصولی از نمایندگی در کمیسیون ماده ۷۷ استعفا و پس از رأی گیری محمد علیمرادی به مدت یکسال به عنوان نماینده این کمیسیون انتخاب شد.

ممکن است بپسندید...

۲ دیدگاه

  1. اراکی گفت:

    بودجه نویسی امسال اراک یک فاجعه تاریخی است…دارندشهرراحراج میکنند…شمارا به خداقسم میدهم سکوت نکنید…بودجه هزارمیلیاردی امکان ندارد محقق شود وبازمامیمانیم و مشتی طرح نیمه کاره و یک شهرداری بدهکار زیرصفر…مگرنمیدانند کارغیرکارشناسی کردن خودخیانت است.مگرمردم قبل ازین چوب این کارهارانخورده اند؟توروخداپیگیری کنید میخاهند ازکجاهزار میلیارد بیاورند…والله این بودجه جک است …یک سال شورای شهر داشته چه میکرده؟؟؟این افراد اصلاضرب و تقسیم بلدهستند؟همین یک اشتباه ازتمام اشتباهات شورای قبلی بزرگتراست.

  1. فروردین ۱۰, ۱۳۹۴

    […] نگرانی عضو شورای شهر از وضعیت بودجه نویسی شهرداری اراک […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.