کسب رتبه اول کشوری در حوزه تنوع محصولات تولیدی توسط استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری پانا، زاوشی افزود: درحال حاضر سه هزار و ۷۰۳ تقاضای تاسیس صنعت جدید با پیش بینی سرمایه ۲۰۷ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال و زمینه اشتغالزایی ۱۳۶ هزار و ۴۷ نفر نیروی کار در این استان وجود دارد که بیشترین آن با ۹۷۶ تقاضا در شهرستان محلات و کمترین آن با ۱۴ تقاضا در شهرستانهای فراهان و خنداب است.

وی با اشاره به بهره برداری از۶۲ واحد تولیدی و صنعتی در شش ماه نخست سال جاری ابراز داشت: سرمایه گذاری صورت گرفته در این واحدها یکهزار و ۱۸۶ میلیارد ریال می باشد که با آغاز به کار این واحدها در زمینه صنایع شیمیایی، فلزی، کانی غیرفلزی، برق و الکترونیک ، نساجی و سلولزی، ۷۲۱ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در این مدت همچنین ۷۹۵ تقاضای سرمایه گذاری صنعتی با پیش بینی سرمایه ۲۵ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال در استان ثبت شده که نشان از رونق این بخش و آمادگی زیرساخت ها برای استقرار صنایع جدید است.

زاوشی بیان کرد: با تبدیل این جواز تاسیس ها به پروانه بهره برداری، ۲۰ هزار و ۲۹۶ فرصت شغلی جدید در عرصه صنعت و تولید استان مرکزی ایجاد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطر نشان ساخت: استان مرکزی با دو هزار و ۹۲۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۱۴ هزار نفر نیروی کار مولد در بخش صنعت، مقام دوم صنایع مادرتخصصی را به خود اختصاص داده و چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود.

وی در پایان افزود: شمش و بیلت آلومینیم، ورق و پروفیل، لوله های چدنی، انواع تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی، انواع دکل ها و سازه های فلزی، قطعات خودرو، انواع خودروهای ریلی، ماشین آلات راهسازی ، عایق های رطوبتی، مواد پتروشیمی و گازها، لوازم بهداشتی، رنگ و رزین، سیمان، شیشه و جام و مواد غذایی محصولات عمده صنعتی آن را شامل می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.