محمودی:پارک‌های شهر اراک قابلیت تبدیل شدن به مراکز تفریحی را دارند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، کیومرث محمودی عصر امروز در صحن علنی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با بیان اینکه پارک‌های شهر اراک قابلیت تبدیل شدن به مراکز تفریحی مناسب برای خانواده‌ها و همشهریان را دارد، اظهار داشت: پارک جنگلی شهید باهنر با مساحت ۲۱۰ هکتار، پارک امیرکبیر با ۲۴۰ هکتار و پارک کلاله با ۵۶ هکتار از پر اهمیت‌ترین پارک‌های سطح شهر اراک است که پتانسیل و ظرفیت خوبی از نظر فضای سبز در آنها یافت می‌شود و توانایی تبدیل شدن به مراکز تفریحی را دارد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر پارک‌های مذکور ۱۴۰ هکتار نوار جنگلی نیز وجود دارد، تصریح کرد: شاید نحوه استقرار و توزیع این فضاهای سبز در سطح شهر نامتناسب باشد ولی با یک برنامه‌ریزی مشخص و مدون می‌توان اماکن تفریحی با شرایط ویژه‌ای برای شهروندان ایجاد کرد.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تاکید کرد: شهرداری می‌تواند با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و بهسازی و زیباسازی فضای سبز این پارک‌ها و ایجاد برخی فضاهای اولیه زمینه و شرایط را برای سرمایه‌گذاران و احداث مراکز تفریحی و سیاحتی خاص اعم از رستوران‌ها و… فراهم کند.

محمودی اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی دور چهارم می‌توانند در فرصت دو سال و نیم باقی مانده با تدوین یک برنامه زمان‌بندی این پارک‌ها را به مراکز تفریحی مناسب و زیبا برای تفریح سالم خانواده‌ها تبدیل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات شهر اراک را بازی کردن با تعرفه عوارض و تغییر فرمول احتساب عوارض عنوان کرد و افزود: فرمول و نحوه محاسبه عوارض در شهر تهران از سال ۷۰ ثابت بوده و تغییر نداشته است و در اراک نیز باید تلاش شود تا دفترچه تعرفه عوارض با کم‌ترین افزایش نرخ و بدون تغییر در فرمول و نحوه محاسبه به تصویب برسد.

وی خاطر نشان کرد: در تغییر فرمول نحوه محاسبه عوارض در طی این سال‌ها شهرداری اراک همیشه تافته جدا بافته بوده است که امیدواریم به زودی با اعلام تعرفه سراسری شهرداری‌های کشور این مهم نیز رفع شود.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک از رایزنی با شهرداری و شورای شهر تهران جهت برگزاری هفته  فرهنگی در برج میلاد و معرفی پتانسیل‌های بخش فرهنگی شهر اراک خبر داد و ادامه داد: با توجه به اینکه برگزاری این برنامه در معرفی پتانسیل‌های فرهنگی شهر نتایج مطلوبی خواهد داشت ضروری است کمیسیون فرهنگی شورا این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

نایب رئیس شورای شهر نیز در این نشست با اظهار خرسندی از بازگشت کیومرث محمودی رئیس شورا به جمع اعضا گفت: شورای شهر با قوت و قدرت به فعالیت خود در جهت انجام مأموریت‌ها و وظایف خود ادامه می‌دهد.

اجرای طرح بافت فرسوده سنجان، تفریغ بودجه سال ۹۲ سازمان مدیریت پسماند و تمدید قرارداد تأمین نیروی مورد نیاز روابط عمومی شهرداری به مدت سه ماه و بر اساس قرارداد قبل، از مهم‌ترین مصوبات صحن رسمی شورای اسلامی شهر اراک بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.