مدیرکل استاندارد استان:دانش وتوانمندی تولید وعرضه سیم وکابل باکیفیت درایران وجوددارد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، سعید میرنظامی در سمینار آموزشی استانداردهای سیم و کابل که با حضور جمعی از مسوولین سازمان نظام مهندسی و بخش خصوصی برگزار شد گفت: با توجه به واردات محصولات مختلف به ایران و استان، بالا بردن سطح کیفی محصولات موجب حضور در بازار رقابت می­شود.

وی تصریح کرد: در استاندارد سازی و بالا بردن سطح کیفی محصولات، اداره استاندارد تنها نیست و بایستی شرکت­ها نیز با ایجاد شرایط مناسب مانند بهره­گیری از دانش فنی، آزمایشگاه­های مجهز و به کاربردن نیروهای متخصص در این امر تلاش کنند.

میرنظامی با مهم دانستن استفاده از محصولات سیم و کابل در صنعت گفت: سیم و کابل از اهمیت بالایی در صنعت و مخابرات برخوردار است زیرا بکاربردن محصولات با کیفیت در این زمینه می­تواند از اتلاف انرژی کاسته و آن را تسریع بخشد.

وی تصریح کرد: سیم و کابل در صنعت به عنوان شریان اصلی در انتقال انرژی به حساب می­آید و کیفی سازی آن در صنایع موجب کیفی سازی در دیگر محصولات می­شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با اشاره به وجود مواد اولیه مرغوب در ایران برای تولید سیم­های با کیفیت گفت: با توجه به وجود معادن عظیم مس در ایران و تولید مواد اولیه شیمیایی مورد نیاز صنایع سیم و کابل و با دانشی که در این زمینه وجود دارد ایران می­تواند محصولات با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه کند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری نشست میان اداره استاندارد و شهرداری­های استان گفت: در نشستی که میان شهردارهای استان و اداره استاندارد برگزار شد در خصوص چگونگی استفاده از مصالح ساختمانی باکیفیت و چگونگی نظارت بر بکار گیری این مصالح تا زمان بهره برداری بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایسنا، مجید ثاقبی رئیس کمیسیون برق سازمان نظام مهندسی اراک در این سمینار گفت: شرکت‌هایی که در جهت ارتقا و کیفی سازی محصولات برای ارائه به بازار و مشتریان تلاش می­کنند مسلما به بلوغ لازم رسیده­اند.

در این کارگاه آموزشی به مباحثی همچون، استانداردهای سیم و کابل، کیفی سازی کابل و سیم، سارختار و کاربردهای آن در صنایع و سختمان­سازی پرداخته شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.