برگزاری جشنواره ملی «ملکوت» در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، محسن مرادی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی از برگزاری اولین جشنواره ملی ملکوت خبر داد و گفت: جشنواره ملی ملکوت از جمله برنامه‌های سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور همزمان با سراسر کشور در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعلام فراخوان ارسال آثار بیان کرد: این جشنواره با هدف ترویج آثار و اندیشه‌های اندیشمندان اسلامی در بین دانشگاهیان، اعتلای فرهنگ کتابخوانی، ارتقای سطح علمی و قرآنی و تحول علوم انسانی بر مبنای علوم اسلامی برگزار می‌شود.

مرادی اظهار کرد: جشنواره ملی ملکوت از منبع کتاب صورت و سیرت انسان در قرآن کریم تألیف آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی در بخش‌های مختلف اینترنتی، پیامکی، وبلاگ‌نویسی، مقاله‌نویسی، خلاصه‌نویسی و مکاتبه‌ای برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان در ادامه، کمال علمی و عملی انسان در قرآن و عرفان، علوم بشری از منظر قرآن کریم، انسان‌شناسی قرآنی و فلسفی، نقش دین در هویت انسان و جایگاه انسان در قرآن و علوم انسانی را از جمله محورهای این جشنواره عنوان کرد.

تشکیل ستادهای استانی جشنواره در سطح دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی استان‌ها

مرادی همچنین از تشکیل ستادهای استانی جشنواره در سطح دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی استان جهت برپایی هرچه مطلوب‌تر این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: لوح‌های فشرده حاوی منبع جشنواره جهت استفاده شرکت‌کنندگان به واحدهای فرهنگی جهاد دانشگاهی سراسر استان ارسال خواهد شد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملکوت را پایان دی‌ماه سال‌جاری عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.malakoot.org جهت کسب اطلاع بیشتر و شرکت در جشنواره مراجعه و یا آثار خود را تا زمان مذکور به دبیرخانه جشنواره به آدرس تهران، خیابان انقلاب، خیابان بزرگ‌مهر، پلاک ۸۵ سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور ارسال کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان در پایان با اشاره به تقدیر از برگزیدگان جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی نفیس، خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره ملی ملکوت اسفندماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.